SPAR Polska wprowadza nową komunikację marketingową, opartą o hasło „Moja okolica, mój SPAR”. Nowa linia komunikacji jest już sukcesywnie wprowadzana w sieci.
Nowa strategia komunikacji marki przedstawiona została na corocznej konferencji dla franczyzobiorców i partnerów sieci, która odbyła się 27 października br. w Serocku. Strategia oparta jest na czterech hasłach-filarach (Dumnie Polski, Wspieramy Lokalność, Wygoda Codziennych Zakupów oraz Doskonała Oferta, Niskie Ceny) i podkreśla przede wszystkim znaczenie polskości oraz dostępność lokalnych produktów oferowanych w sklepach SPAR. Sieć chce w ten sposób jeszcze bardziej niż dotychczas uwypuklić znaczenie rodzimych produktów i potraw z nich tworzonych. Celem nowej linii komunikacji jest również promocja rodzinnego charakteru zakupów, dokonywanych nie tylko wspólnie, ale co równie ważne przy dzisiejszym tempie życia – szybko i wygodnie w okolicznym sklepie.
Takie zakupy to nie tylko zaoszczędzony czas, który można przeznaczyć dla najbliższych, ale także szeroki wybór spośród oferty asortymentowej oraz pewność pochodzenia produktów, po które sięga klient. Polski rynek od kilku lat obserwuje rosnący trend tzw. etnocentryzmu konsumenckiego, polegający na wspieraniu lokalnych producentów, dlatego SPAR, będący częścią polskiej Grupy Kapitałowej Bać-Pol, doskonale wpasowuje się w ten trend i promuje zaangażowanie oraz wzajemne współdziałanie lokalnej społeczności, rolników i producentów.
Hasła-filary nowej komunikacji – Dumnie Polski, Wspieramy Lokalność, Wygoda Codziennych Zakupów oraz Doskonała Oferta, Niskie Ceny – mają dodatkowo zaznaczyć fakt, że SPAR to sieć znajdująca się w polskich rękach, gdzie właścicielami sklepów są lokalni przedsiębiorcy działający w oparciu o franczyzę –wyjaśnia Michał Zych, Dyrektor Marketingu SPAR Polska, odpowiedzialny za wdrożenie strategii. Podkreślają one również, że współpraca oparta na partnerstwie pozwala zagwarantować najwyższą jakość przy niskiej cenie oferowanych towarów, które stanowią znane marki, świeże, lokalne produkty i niepowtarzalny asortyment marek własnych. Sieć zapewnia też coraz większą dostępność sklepów SPAR w Polsce, których jest już obecnie ponad 250 oraz ciągłe dostosowywanie ich pod bieżące potrzeby konsumentów.
Nowa komunikacja jako pierwsza została wdrożona w testowanym w Krakowie przy ul. Stradomskiej koncepcie convenience i od tej chwili będzie wykorzystywana we wszystkich nowo otwieranych, a także odświeżanych sklepach sieci. Dodatkowo wszystkie sklepy sieci SPAR Polska zostaną zaopatrzone w materiały POS wspierające komunikację nowej strategii.