21 października sieć sklepów Biedronka udostępniła klientom nowy system do obsługi płatności mobilnych iKASA. W ramach kilkumiesięcznych testów i szkoleń, zrealizowano około 26 tys. pomyślnych transakcji przy użyciu systemu, aby zapewnić jego efektywne wdrożenie.
iKASA została przygotowana we współpracy z firmą ICP Polska należącą do Grupy ICP. System do obsługi płatności mobilnych to kolejny krok, po rozbudowie sieci bankomatów, ułatwiający klientom Biedronki dokonywanie zakupów.
Płatności telefonem to szybka, łatwa i bezpieczna metoda, a jednocześnie taka, która pozwala uniknąć kosztu opłaty interchange, jak ma to miejsce w przypadku transakcji kartami płatniczymi – mówi Tomasz Suchański, dyrektor generalny sieci sklepów Biedronka.
Korzystanie z systemu iKASA nie jest skomplikowane. Opłacając zakupy przy kasie w aplikacji należy wybrać opcję „Zapłać” i pokazać kasjerowi wyświetlony jednorazowy kod. Kasjer wprowadza kod w systemie kasowym, a klient akceptuje transakcję w swoim telefonie.
Mobilnych płatności za pomocą platformy iKASA będą mogli dokonywać klienci Alior Banku lub Getin Banku, a także Banku Pekao SA w oparciu o działający tam system PeoPay. Co ważne, system iKASA zaprojektowano tak, aby w przyszłości mogły do niego dołączyć kolejne banki oraz punkty handlowo-usługowe.
Tagi: