Badanie Nielsen Global Survey of Loyalty Sentiment na ponad 29 tys. internautów z 58 krajów Azji, Europy, Ameryki Łacińskiej, Bliskiego Wschodu, Afryki i Ameryki Północnej ukazało, że lepsza cena oraz jakość to dwa najważniejsze powody, dla których konsumenci byliby skłonni zmienić markę lub dostawcę usług.
Podczas próby brano pod uwagę wiek, płeć i populację badanych państw. Badanie miało formę ankiety online, a pod uwagę brane były kraje, w których z Internetu korzysta minimum 60% badanych, a w ankiecie wzięło udział przynajmniej 10 mln osób.
Według Nielsen cena jest najważniejszym kryterium dla konsumentów z Ameryki Północnej (61%) Europy (54%) oraz Ameryki Południowej (45%). Mieszkańcy Afryki i Bliskiego Wschodu doceniają w podobnym stopniu cenę (36%) jak i jakość (33%).
Najwyższy poziom lojalności, bo aż 24% badanych na całym świecie odnotowano wobec marek i usług telekomunikacyjnych oraz instytucji finansowych, natomiast najniższy w kategorii jedzenie i napoje. Produkty te oceniono następująco: napoje alkoholowe (43%), przekąski (39%), napoje gazowane (38%), płatki śniadaniowe (37%). 46% ankietowanych europejczyków powiedziało, że nie są wierni markom przekąsek (cukierków, ciastek, chipsów i słodyczy), 42% również wobec marek płatków śniadaniowych, a 43% wobec napojów gazowanych.
Dzięki przeprowadzonemu badaniu można zauważyć bezpośrednie połączenia między częstością zakupów a poziomem lojalności w danej kategorii oraz stosunkowo małe przywiązanie respondentów do marek produktów codziennego użytku.
Tagi: