Na fali intensywnych wzrostów - Galeria Katowicka podsumowuje pierwsze półrocze 2017 r.

2017-08-16 | 12:30

Galeria Katowicka zakończyła pierwsze półrocze 2017 roku wyraźnym wzrostem footfallu i sprzedaży. Tylko w ciągu sześciu pierwszych miesięcy roku katowickie centrum handlowe odwiedziło ponad 7,6 mln osób, co zapowiada przekroczenie progu 15 mln - rekord na koniec roku. To blisko 4 mln klientów więcej niż w roku 2014. Jeszcze lepiej wygląda sprzedaż, która rosła średnio o 10%.

Najlepszym miesiącem ubiegłego półrocza okazał się marzec, kiedy to Galerię Katowicką odwiedziło 1,4 mln osób, czyli o ponad 20% osób więcej niż w tym samym miesiącu 2016 roku. Wpłynęło to na znaczący, bo aż 15%, wzrost sprzedaży w porównaniu do roku ubiegłego. Bardzo dobrym wynikiem Galeria zamknęła również maj br., kiedy to przy 1,25 mln klientów i blisko 6,5% wzroście footfallu odnotowała aż 17% wzrost sprzedaży. W tym samym miesiącu odwiedzalność poziomu +2, najwyższego poziomu obiektu, wzrosła aż o 32,5%. Ten sukces dyrekcja Galerii Katowickiej tłumaczy synergią intensywnych działań w obszarze leasingu, w tym rekomercjalizacji powierzchni, które mocno zróżnicowały i wzbogaciły ofertę handlową obiektu oraz niestandardowych działań z zakresu marketingu i CSR.

- Staramy się przyciągać klientów zarówno wyjątkowymi kampaniami i eventami, jak i coraz lepszym tenant-mix. Tylko w ostatnim czasie podpisaliśmy kilkadziesiąt umów - nowych i przedłużających okres najmu. Zorganizowaliśmy też kilkanaście wydarzeń, w tym tak wyjątkowe i duże, jak czterodniowy Fun Festival czy Katowice Fashion Week. Podczas Festivalu Galerię Katowicką odwiedziły największe, znane z telewizji kabarety oraz ponad 180 tys. klientów, z kolei Fashion Week przyciągnął do naszego Centrum najbardziej rozpoznawalne nazwiska ze świata mody. W najbliższym czasie planujemy dalsze zmiany w Centrum w zakresie najmu, jak również ciekawe eventy, m.in. akcję FitLive Before Festival, wspierającą kategorię sport, której reprezentacja w Galerii Katowickiej jest najsilniejsza na Śląsku

– mówi Joanna Bagińska, Dyrektor Galerii Katowickiej.

Nowe miejsca na mapie Galerii Katowickiej
W pierwszym półroczu 2017 roku w Galerii Katowickiej otwartych zostało 12 nowych lokali. W czerwcu ruszył pierwszy w Europie flagowy punkt międzynarodowego innowatora w zakresie transportu i bezpieczeństwa dzieci - producenta fotelików i wózków dziecięcych Maxi-Cosi. Salon o pow. 160 mkw zlokalizowany jest na poziomie -1. Na mapie Galerii Katowickiej pojawiła się również nowa Strefa Biznesowa, która zajęła powierzchnię blisko 100 mkw. To nowoczesne miejsce, które zapewnia komfort i kameralne warunki spotkań i pracy. Strefa Biznesowa zaprojektowana została w nowoczesnej stylistyce, nawiązującej do kolorystyki całego obiektu.

- Galeria Katowicka nieustannie dywersyfikuje ofertę, koncentrując się na potrzebach klientów i zapewnieniu im szerokiego i zróżnicowanego portfela dostępnych marek. W ostatnim półroczu udało się nam pozyskać 12 bardzo atrakcyjnych najemców, podpisaliśmy również umowy przedłużające okres najmu z takimi salonami, jak m.in: Time Trend, Yves Rocher, Five o’clock, BoBoQ Fresh, YES czy Marilyn – podkreśla Joanna Bagińska, Dyrektor Galerii Katowickiej.

Wśród nowych lokali w katowickim Centrum w ostatnich 6 miesiącach pojawiły się również: placówka mBanku o powierzchni 93 mkw, zajmująca prawie 49 mkw Decoaroma, salon z modą męską Kraviec o powierzchni 117 mkw, sklep z obuwiem super premium dla mężczyzn - Loake Shoemakeres, pierwszy w Katowicach i całym regionie sklep streetwearowo - sportowy Pit Bull West Coast, ponad 175-metrowy salon mody dziecięcej francuskiej marki Okaidi, a także 180-metrowy salon Nanu Nana. Otwarta została również Akademia Berendowicz & Kublin, ekskluzywny salon fryzjerski, pierwszy tego typu w Katowicach, łączący modę, design i relaks z dobrą fryzurą. Wnętrze prawie 135-metrowego lokalu zostało podzielone na dwie specjalne strefy usług: dla pań i panów. W ostatnim czasie, dzięki otwarciu 120-metrowego lokalu Pasta Masta, Galeria Katowicka uzupełniła również ofertę strefy food court. Centrum zyskało też nową, zlokalizowaną na antresoli kawiarnię, Grand Coffee.

Nagradzani za lojalność
Fala wzrostu ma swoje odzwierciedlenie w programie lojalnościowym Galerii Katowickiej, do którego przystąpiło już 24 tys. użytkowników. Zarejestrowali oni blisko 87 tys. paragonów w zamian za punkty i odpowiednio wysokie zakupy. Galeria Katowicka wydała użytkownikom już 14,5 tys. nagród. Jest to pierwsze tego typu wdrożenie, funkcjonujące w centrum handlowym w Polsce, zakończone sukcesem i znajdujące się w stanie permanentnego rozwoju. W pierwszym kwartale 2017 obroty rejestrowane w programie lojalnościowym są wyższe średnio o 400-500%, co daje bezpośrednie rezultaty we wzrostach sprzedaży najemców i całych kategorii.

Tagi:
Oceń artykuł:

Źródło: Galeria Katowicka

Na fali intensywnych wzrostów - Galeria Katowicka podsumowuje pierwsze półrocze 2017 r.

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.