Muszkieterowie dla Polek

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-01-15 | 18:00
Polska jest krajem, który, w porównaniu z wieloma państwami europejskimi oraz Stanami Zjednoczonymi, charakteryzuje się wysoką umieralnością z powodu nowotworu sutka, a Polki wciąż rzadko uczestniczą w programach profilaktycznych. Odpowiadając na ten problem 6 lat temu Grupa Muszkieterów rozpoczęła działania w ramach akcji „Muszkieterowie dla Polek”.
Założeniem kampanii jest zachęcanie kobiet w szczególności z niewielkich miejscowości do profilaktyki raka piersi oraz danie im możliwości skorzystania z bezpłatnych badań mammograficznych w mammobusie, który staje przed sklepami Intermarché i Bricomarché. Kampania skierowane jest przede wszystkim do kobiet w wieku 50-69 lat, z uwagi na fakt, że kobiety w tej grupie wiekowej (po 50. roku życia) są najbardziej narażone na zachorowanie na raka piersi. Wszelkie badania i analizy pokazują, że w naszym kraju problemem jest wciąż niska świadomość społeczna problemu, w szczególności wśród mieszkańców małych i średniej wielkości miejscowościach, późne zgłaszanie się do specjalisty oraz późna wykrywalność raka piersi.
W ubiegłym roku badania zostały przeprowadzone od marca do listopada, w 66 miejscowościach czterech województw: dolnośląskiego, lubelskiego, wielkopolskiego i zachodniopomorskiego. W ramach akcji zostało przebadanych 7934 kobiet. Z możliwości zrobienia mammografii skorzystało 1938 kobiet w Wielkopolsce, 3020 na Dolnym Śląsku, 1848 w województwie lubuskim oraz 1128 w województwie zachodniopomorskim. W ciągu pięciu lat trwania akcji wzięło w niej udział łącznie 26 tys. Polek.
Bezpośrednią korzyścią płynącą z kampanii jest niewątpliwie zwiększenie świadomości i wiedzy kobiet, głównie z małych lub średniej wielkości miejscowości, w których przeprowadzona została akcja. Wiele z nich zdało sobie sprawę, jak ważna jest profilaktyka raka piersi: regularna mammografia i samobadanie. Dzięki badaniom w ramach kampanii „Muszkieterowie dla Polek” wiele kobiet mogło upewnić się, że w ich organizmach nie ma komórek rakowych. Z kolei u innych wykryto zmiany i skierowano na dodatkowe badania, a wczesne wykrycie nowotworu znacznie zwiększa szansę wyzdrowienia. Wielokrotnie spotkano się z głosami, że takie akcje są bardzo potrzebne.
Realizacja, kolejny rok z rzędu, społecznej kampanii „Muszkieterowie dla Polek” wzmocniła pozytywny odbiór Muszkieterów przez mieszkańców miejscowości, które odwiedził mammobus. Pokazała, że sieci sklepów Intermarché i Bricomarché, poza działalnością handlową, angażują się także w życie i problemy lokalnych społeczności, wśród których są obecne, podejmując także działania na rzecz Polek.
- Niewątpliwie dużym wyzwaniem jest zachęcenie kobiet do zapisania się i przybycia na badania do mammobusu. Kobietom z małych miejscowości, w których „wszyscy się znają”, towarzyszy często niepokój i wstyd nie tylko z powodu choroby, ale także tego co powiedzą inni. Dodatkowo wielu Polaków jest wciąż nieufnych wobec tego typu inicjatyw realizowanych przez prywatne firmy. Dlatego staramy się podejmować szerokie działania komunikacyjno-informacyjne, aby jak najszerzej dotrzeć z przekazem do kobiet i zachęcić je do badania się. Natomiast w przypadku małych miejscowościach mamy także często ograniczoną możliwość dotarcia do mieszkanek z uwagi na niewielką liczbę mediów lokalnych - tłumaczy Eliza Orepiuk-Szymura, Kierownik Dyrekcji Komunikacji i Informacji Grupy Muszkieterów.
Jednym z kluczowym czynników sukcesu jest niewątpliwie zaangażowanie się w kampanię wielu osób wewnątrz Grupy Muszkieterów oraz rzeczywista chęć wpłynięcia na zmianę świadomości Polek na temat raka piersi oraz zachęcenie ich do profilaktyki. Istotna jest także prowadzona od kilku lat udana współpraca ze specjalistami z Ośrodka Diagnostyk z Zielonej Góry, którzy nieraz zmuszeni są przekazać pacjentkom „złą” wiadomość dotyczącą ich stanu zdrowia.
Z uwagi na fakt, że budowanie świadomości jest procesem wieloletnim Grupa zamierza kontynuować kampanię także w latach kolejnych. Planuje jednak poszerzyć listę miast, które odwiedzi mammobus, tak aby większa ilość kobiet mogła skorzystać z możliwości wykonania badań profilaktycznych.
Zobacz sklepy Intermarché w centrach handlowych
Tagi:
Oceń artykuł:

Zobacz także

Muszkieterowie dla Polek

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.