W I kwartale 2015 r. Grupa Kapitałowa Monnari Trade S.A. kontynuowała wzrostowy trend sprzedaży w stosunku do lat ubiegłych, przychody w omawianym okresie wzrosły o 24,9% osiągając poziom 43,778 mln zł vs. 35,055 mln zł w analogicznym okresie 2014 r., przy przyroście powierzchni handlowej o 15,1%.
Okres I kwartału w branży odzieżowej tradycyjnie należy do słabszych okresów sprzedażowych, co związane jest z okresem poświątecznym, kiedy skłonność do zakupów wśród klientów spada oraz rozpoczyna się okres wyprzedaży odzieży z kolekcji jesienno-zimowej. W tym roku, szczególnie długo utrzymywały się niskie temperatury, co nie sprzyjało dynamice sprzedaży kolekcji wiosennej.
Grupa Monnari wygenerowała w I kwartale 2015 r. zysk operacyjny na podobnym poziomie, co w roku ubiegłym, odpowiednio w wysokości 3,411 mln zł vs. 3,380 mln. zł w I kwartale 2014 r.
Na poziomie zysku netto Grupa Kapitałowa wypracowała w I kwartale 2015 r. sumę 2,860 mln. zł, co stanowi nominalny spadek w stosunku do I kwartału 2014 r. o 53%. Jednocześnie należy zauważyć, że w okresie I kwartału 2014 r. na wygenerowany zysk w wysokości 6,091 mln zł miały wpływ dwa zdarzenia o charakterze jednorazowym, tj. uzyskane odszkodowania za wcześniejsze rozwiązanie umowy najmu w wysokości 900 tys. zł, wykazane w pozycji „Pozostałe przychody operacyjne” oraz utworzenie podatku odroczonego, co spowodowało powstanie "ujemnego" podatku dochodowego, który zwiększył wynik netto I kwartału 2014 r. o 2,464 mln zł (w bieżącym okresie wynik przed opodatkowaniem obciążony jest stawką 19% podatku).
W przypadku wyeliminowania powyższych jednorazowych zdarzeń gospodarczych, znormalizowany zysk netto za I kwartał 2014 r., z uwzględnieniem obciążenia podatkowego w wysokości 19%, wyniósłby 2,209 mln zł w relacji do 2,860 mln zł osiągniętych w I kwartale b.r. Mając na uwadze ww. wyniki, zysk netto wygenerowany przez Grupę w I kwartale b.r. wzrósł o 29,5%. Według oceny Zarządu Spółki Dominującej, I kwartał 2015 roku w znacznej części wyników należy ocenić pozytywnie oraz umiarkowanie w odniesieniu do marży brutto.
Tagi: