W IV kwartale 2013 r. Monnari Trade SA kontynuowała wzrostowy trend sprzedaży w stosunku do lat ubiegłych oraz zwiększała marże na sprzedawanych towarach. W ocenie zarządu spółki, wyniki I i III kwartału minionego roku były dobre, ale jeszcze nie w pełni zadowalające, natomiast kwartały II i IV przyniosły oczekiwane rezultaty. Rezultaty zostały osiągnięte dzięki działaniom spółki, konsekwentnie realizowanym od ponad 3 lat.
W okresie całego 2013 r. spółka odnotowała wzrost przychodów o 13,769 mln zł, co stanowi poprawę o 10,4% w stosunku do wyników z z roku 2012 r., w którym to osiągnęły one wartość 131,783 mln zł. W 2013 r. wartość przychodów wyniosła bowiem 145,552 mln zł. Przychody w IV kwartale 2013 r. wyniosły 49,148 mln zł i w porównaniu do analogicznego okresu 2012 r., w którym osiagnęły wartość 42,893 mln zł, wzrosły o 14,6%.
Ostatni kwartał w branży odzieżowej tradycyjnie należy do najbardziej udanych okresów sprzedażowych. Dzięki sprzedaży odzieży wierzchniej, jak również w wyniku przedświątecznego popytu, spółka w pierwszej marży sprzedała dużą część kolekcji, co przełożyło się na zysk ze sprzedaży w kwocie 10,028 mln zł wobec 7,406 mln zł w okresie porównywalnym oraz zysk netto za IV kwartał 2013 r. w wysokości 10,584 mln zł, przy wyniku 8,046 mln zł podczas IV kwartału 2012 r. Cały 2013 r. spółka zakończyła z zyskiem netto na poziomie 17,015 mln zł przy zysku 8,233 mln zł w 2012 r. Wynik ten stanowi jeden z najlepszych wyników rocznych osiągniętych w dotychczasowej historii spółki. Jednocześnie spółka zwiększyła marżę brutto ze sprzedaży o 3,6 punkty procentowe - z poziomu 52,5% w 2012 r. do 56,1% w 2013 r. Efekty te osiągnięto przede wszystkim poprawiając terminowość kolekcji, jej ceny detaliczne oraz regenerując ceny zakupów towarów.
Sieć Monnari pod koniec 2013 r. liczyła 115 salonów. W 2014 r. planowane jest otwarcie od 10 do 15 nowych punktów sprzedaży.
Tagi: