Posnania jako pierwsze centrum handlowe w Poznaniu wprowadziła program szkoleniowy dla swoich pracowników z zakresu obsługi osób niepełnosprawnych. Pracownicy ochrony, serwisu sprzątającego i Punktów Info zapoznają się z zasadami budowania kontaktu i efektywnej komunikacji z niepełnosprawnym klientem. Szkolenia organizowane są wspólnie z Fundacją Wózkowicze.
„Pracownik z Klasą – obsługa klienta niepełnosprawnego” to cykl szkoleń dla pracowników Posnanii. Program zawiera ćwiczenia i symulacje pozwalające wejść w rolę osoby niepełnosprawnej, dzięki czemu każdy będzie mógł poznać sposób odbierania rzeczywistości z innej perspektywy.
Nasi pracownicy zapoznają się z podstawowymi technikami asystowania i pomocy oraz nauczą się łamać bariery i stereotypy w stosunku do niepełnosprawnych osób. Omówione zostaną również oczekiwania klientów oraz odpowiedni savoir-vivre
– mówi Marek Ćwiek, dyrektor Posnanii.
Niepełnosprawni w Posnanii
Posnania przygotowała także ofertę usług dodatkowych dla osób niepełnosprawnych, która ułatwiają robienie zakupów. Asystent osoby niepełnosprawnej pomaga w przemieszczaniu się po obiekcie, znalezieniu wskazanych rzeczy, noszeniu zakupów oraz innych czynnościach, które ułatwiają zakupy i pobyt w Posnanii. Do dyspozycji osób niepełnosprawnych są również dwa wózki inwalidzkie, które można zarezerwować telefonicznie, mailowo lub w Punkcie Info i bezpłatnie wypożyczyć na czas wizyty. Wszystkie alejki zostały zaprojektowane tak, aby osoby poruszające się na wózkach mogły swobodnie przemieszczać się po Posnanii.
– Przeprowadziliśmy kilka spotkań z przedstawicielami osób niepełnosprawnych, z którymi konsultowaliśmy możliwości zwiększenia funkcjonalności naszego obiektu pod kątem ich potrzeb – mówi Marek Ćwiek. – Szkolenia to kolejny krok, aby Posnania spełniła oczekiwania wszystkich naszych klientów. Zmodyfikowaliśmy toalety według zgłoszonych oczekiwań, a także wstawiliśmy dedykowany stół do Working Zone – przestrzeni, w której można swobodnie pracować – dodaje.