Trwa przebudowa elewacji oraz głównego wejścia do centrum handlowego w Bydgoszczy. Remodeling obejmuje również przearanżowanie wnętrza obiektu, które nabiera już charakteru „przykrytej uliczki miejskiej ze sklepami po obu stronach”.
Z początkiem kwietnia Bydgoszczanie będą mogli podziwiać efekty metamorfozy pierwszego centrum handlowego w mieście.
Wart jak dotychczas 7 mln. złotych remont centrum handlowego Rondorozpoczął się w IV kwartale 2012 roku i obejmował wnętrze w rejonie głównego wejścia do centrum od strony Ronda Grunwaldzkiego. Obecnie trwa II etap remodelingu obiektu. Do tej pory wykonana została przebudowa pasaży wewnątrz obiektu, w tym wymiana posadzek, sufitów, oświetlenia oraz okładzin ścian. Dzięki zastosowaniu ekologicznych materiałów oraz zmniejszającego zużycie energii elektrycznej oświetlenia LED podniosło swoje standardy w zakresie zrównoważonego budownictwa.
Równocześnie z uzyskaniem efektu modnej „alejki handlowej”, centrum idealnie wpisuje się w bydgoskie otoczenie, a kolory i materiały, które pojawiły się w odmienionym wnętrzu nawiązują do tego, co można spotkać w Bydgoszczy. Jest to możliwe, dzięki wykorzystaniu motywu cegły i drewna w środku obiektu, a także wyeksponowaniu elementów architektury przypominających konstrukcje szkieletowe budynków na Wyspie Młyńskiej czy spichlerzy przy ulicy Grodzkiej.
Metamorfoza obiektu objęła również remont głównego wejścia do centrum na zewnątrz od strony Ronda Grunwaldzkiego. Przebudowane wejście odcinać się będzie od pozostałej części fasady, jednakże kolorystyka elewacji zostanie ujednolicona z dominującymi kolorami czerwonym i pomarańczowym, dzięki czemu obiekt będzie się wyróżniać w otoczeniu.
Wykorzystywanie elementów architektury charakterystycznych dla Bydgoszczy we wnętrzach centrum służy rozwijaniu idei „sąsiedzkości”.
Tagi: