Merlin.pl uzupełni Czerwoną Torebkę

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-02-05 | 11:56
Grupa Czerwona Torebka, specjalizująca się w budowie i zarządzaniu pasażami handlowymi, podpisała list intencyjny dotyczący przejęcia Merlin.pl S.A. Podstawowym celem transakcji jest włączenie do Grupy podmiotu charakteryzującego się dużym potencjałem rozwoju w segmencie handlu detalicznego, lidera sprzedaży internetowej, który realizować będzie sieć punktów osobistego odbioru przesyłek w lokalach znajdujących się w pasażach Czerwona Torebka.
Czerwona Torebka S.A. poinformowała o podpisaniu listu intencyjnego dotyczącego planowanego przejęcia sklepu internetowego Merlin.pl. W najbliższym czasie prowadzone będzie badanie due diligence przejmowanego podmiotu. W dalszej kolejności Czerwona Torebka S.A. zamierza wystąpić do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z wnioskiem o zgodę na koncentrację. Zgodnie z wstępnymi ustaleniami akcjonariusze Merlin.pl, w zamian za posiadane akcje, które wniosą aportem do Czerwona Torebka S.A. otrzymają akcje w podwyższonym kapitale zakładowym Spółki Czerwona Torebka S.A.
Dla Grupy Czerwona Torebka pozyskanie Merlin.pl, silnej i rozpoznawalnej marki w branży e-commerce oznacza istotne zwiększenie perspektyw rozwoju. Nowy podmiot w Grupie, który od lat znajduje się w czołówce e-sklepów o największej liczbie transakcji realizowanych wysyłkowo, znacząco zwiększy atrakcyjność pasaży Czerwonej Torebki. Jednocześnie jego obecność pozwoli na ograniczenie kosztów związanych z procesem komercjalizacji obiektów. Pasaże  wzbogacą się także o przyciągającego klientów najemcę - e-sklep Merlin.pl ma bowiem ponad 2 mln zarejestrowanych klientów i realizuje prawie 150 tys. zamówień miesięcznie.
Dla transakcji istotny jest również ogromny potencjał rozwoju rynku e-commerce. Rynek światowy w 2011 r. wzrósł o 18,2% z około 170 mld w 2010 roku do ponad 200 mld euro (dane: Centre for Retail Research). Według rankingu TOP 400 Europe opracowanego przez magazyn Internet Retailer w 2012 roku sprzedaż internetowa w Polsce wzrosła 34% r/r, osiągając 5,85 mld USD. Raport Nielsen mówi natomiast, iż Polacy coraz chętniej kupują w sieci, a liczba klientów e-sklepów może zwiększyć się aż o blisko 25%. Głównymi czynnikami tak szybkiego wzrostu jest bogata dostępność produktów oferowanych w internecie, promocje, oszczędność czasu, a także możliwość złożenia zamówienia o dowolnej porze.
Sklep Merlin.pl natomiast poprzez platformę dla handlu detalicznego Czerwona Torebka, zyska możliwość szybkiej rozbudowy sieci nawet do 4.500 punktów odbioru osobistego. Dzięki takiemu rozwiązaniu firma Merlin S.A. uniknie wysokich kosztów pozyskiwania atrakcyjnych lokali z rynku nieruchomości, wyraźnie zwiększy dotarcie do klientów detalicznych i tym samym stanie się bardziej konkurencja na rynku e-commerce. Powstały w ten sposób model współpracy przyczyni się do znaczącego zwiększenia rentowności i tym samym do dynamicznego wzrostu wartości Grupy.
 - Widzimy wiele obszarów synergii z silną i ugruntowaną marką Merlin.pl. Zakładamy dynamiczny rozwój sieci punktów odbioru dla przejmowanego sklepu internetowego, które będą powstawały w budowanych przez nas pasażach Czerwonej Torebki. Rosnąca sieć punktów odbioru produktów kupowanych w Merlin.pl zapewni skokowy wzrost obrotów tego e-sklepu. Jednocześnie będą one magnesem przyciągającym nowych klientów do pasaży handlowych. Dwa punkty Merlin pilotażowo uruchomione w pasażach Czerwona Torebka – w Słupsku i Białogardzie – spotkały się z dużym zainteresowaniem wśród lokalnej klienteli – powiedział Ireneusz Kazimierczyk, prezes zarządu Czerwonej Torebki S.A.
 - Przy sprzedaży internetowej bardzo istotny jest sposób dostarczenia towaru do klienta. Jest to znaczący element w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Ponadto dobrze wiemy, że klienci nie lubią płacić za przesyłkę. Bardzo pozytywnie reagują natomiast na zniesienie opłat za dostawę, co automatycznie powoduje też skokowy wzrost obrotów. Szybka rozbudowa sieci punktów odbioru, w których odbiór przesyłki jest bezpłatny, pozwoli dotrzeć do wielu nowych klientów. Tworzenie sieci będzie możliwe dzięki dofinansowaniu spółki przez inwestora. Czerwona Torebka ma dodatkowo w tym zakresie wysokie kompetencje – podkreśliła Anna Bogdańska, Prezes Merlin.pl S.A.
Dodała, że spółka dotrze w ten sposób do klientów nie tylko  w dużych miastach, ale szczególnie do tych z mniejszych miejscowości. - Zdejmiemy z klientów także ryzyko nietrafionych zakupów, bo odbierając towar będą go mogli od razu sprawdzić w punkcie odbioru. Szeroki dostęp do klientów zwiększy potencjał wzrostu sprzedaży nowych kategorii produktowych, np. zabawek. Będziemy mogli też systematycznie poszerzać ofertę bez konieczności ponoszenia ryzyka, że koszty związane z tym przedsięwzięciem nie zostaną zbilansowane odpowiednio wysokimi obrotami – stwierdziła Anna Bogdańska.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2013-01-10 do 2013-01-31

Zobacz także

Merlin.pl uzupełni Czerwoną Torebkę

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.