McDonald’s świętuje 25 lat obecności na polskim rynku

2017-06-19 | 09:00

17 czerwca 1992 roku w centrum Warszawy, w legendarnym Sezamie przy skrzyżowaniu Świętokrzyskiej i Marszałkowskiej, rozpoczęła działalność pierwsza restauracja McDonald’s w Polsce. Dziś z oferty 386 polskich lokali tej marki korzysta codziennie ponad pół miliona gości.

Restauracje McDonald’s zlokalizowane są w ponad 150 miastach na terenie całego kraju. Blisko 75% z nich to obiekty franczyzowe prowadzone przez niezależnych polskich przedsiębiorców. Liczba placówek McDonald’s w niedługim czasie przekroczy 400. Otwarcie każdego kolejnego lokalu sieci to inwestycja rzędu 6-7 mln złotych.

– Polska należy do najintensywniej rozwijających się rynków McDonald’s na świecie. Efekt 25 lat obecności Złotych Łuków nad Wisłą jest imponujący. Znaczące inwestycje, regularnie wprowadzane innowacje i nowości. Marka nowoczesna i liczący się pracodawca. Lider branży. Dzisiaj, oprócz najwyższej jakości produktów oraz obsługi zorientowanej na gości, stawiamy na personalizację oferty i stosowanie najnowszych technologii w codziennej działalności. Jednak filary naszej sieci są niezmienne. Oferta doskonałych burgerów i wzorowe współdziałanie wszystkich elementów systemu. Pracownicy, dostawcy i franczyzobiorcy – bez ich zaangażowania tak dynamiczny rozwój nie byłby możliwy – mówi Krzysztof Kłapa, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald’s Polska.

Polski McDonald’s zatrudnia obecnie ponad 20 tys. osób. Blisko 4000 z nich to kadra menadżerska. McDonald’s to nie tylko popularny pracodawca wśród ludzi młodych. Firma umożliwia ponowną aktywizację osobom w wieku 50+ oraz znalezienie stabilnej pracy niepełnosprawnym. Okres wakacji to ciekawa oferta pracy dla młodocianych (w wieku od 16 do 18 lat). McDonald’s stawia na rozwój pracowników i oferuje dobre możliwości awansu. Wystarczy wspomnieć, iż wszyscy kierownicy polskich restauracji i niemal cały, ponad stuosobowy personel biura McDonald’s Polska w Warszawie, zaczynali karierę od zatrudnienia na szeregowych stanowiskach w lokalach sieci.

Ogromną rolę w rozwoju firmy odgrywa ponad 60 franczyzobiorców, polskich przedsiębiorców, prowadzących obecnie 285 restauracji licencyjnych. Osoba, która zdecyduje się na dołączenie do sieci i zostanie przez nią zakwalifikowana (wymogi obejmują m.in. własny wkład finansowy, doświadczenie w biznesie), przechodzi trwające około roku szkolenie, poznając dogłębnie mechanizmy działania restauracji, zasady zarządzania ludźmi, współpracy z dostawcami, działań marketingowych i promocji. Inwestując własne środki finansowe i zaangażowanie, franczyzobiorcy marki umiejętnie łączą własne doświadczenie z know-how i zasobami systemu.

McDonald’s w Polsce nie tylko otwiera kolejne restauracje – w ostatnich latach firma zrealizowała kompleksowy program zmiany ich wystroju, wprowadziła szereg nowości w zakresie technologii i zasad funkcjonowania. Wychodząc naprzeciw trendom oraz zmieniającym się oczekiwaniom gości, McDonald’s zmienił wystrój lokali, ich kolorystykę, postawił na naturalne materiały wykończeniowe. Rewolucyjne zmiany wprowadzono w odniesieniu do organizacji serwisu i zasad przygotowywania posiłków. We wszystkich restauracjach pojawiły się nowoczesne kioski zamówieniowe. Aby zagwarantować jak najlepszą jakość oferty, wszystkie produkty przygotowywane są na świeżo, na zamówienie. Najbardziej popularne burgery można personalizować modyfikując ich skład.

Szczególną kategorię restauracji marki stanowią lokale typu McDrive, które poza klasyczną salą jadalną, oferują zmotoryzowanym gościom możliwość zakupu bezpośrednio z samochodów. Stanowią one obecnie ponad 70% wszystkich lokali sieci.

Tagi:
Oceń artykuł:

Źródło: McDonald's

McDonald’s świętuje 25 lat obecności na polskim rynku

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.