MasterCard: Polacy chętnie korzystają z nowoczesnych technologii płatniczych

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-11-27 | 16:00
Badania MasterCard odnośnie nowoczesnych technologii płatniczych, takich jak karty zbliżeniowe i zbliżeniowe płatności telefonem wskazują, że użytkownicy internetu znacznie częściej niż ogół populacji używają smartfonów i korzystają z płatności kartą zbliżeniową i płatności zbliżeniowych. Cenią szybkość, wygodę płacenia i są otwarci na nowoczesne zastosowania telefonu.
Zdecydowana większość internautów używa karty płatniczej stykowo (65%). Zaawansowanie technologiczne widać jeszcze lepiej w wykorzystaniu płatności kartą zbliżeniową (42%), a do tego trzykrotna jest różnica płacących zbliżeniowo telefonem komórkowym w grupie internautów (9%) w stosunku do ogółu Polaków (3%). Te wyraźne i znaczące różnice można tłumaczyć większą otwartością internautów na zmiany oraz tym, że codzienny kontakt z komputerem skutecznie zmniejsza dystans i lęk przed nowinkami technologicznymi. 

61% internautów używa smartfona i aż 62% badanych internautów deklaruje, że robi zakupy wykorzystując swoje smartfony. -  Nie ma zatem wątpliwości, że czasy, kiedy zakupy w telefonie dotyczyły jedynie gier, dzwonków i tapet na telefon już minęły. Smartfon łączy ze światem i płatności zbliżeniowe to kolejny, naturalny krok - uważa Aleksander Naganowski, business leader business development MasterCard.

Internauci chcą płacić bezpiecznie, szybko i są otwarci na to, co nowe. Niezależnie od środka płatności, ma być bezpiecznie (jest to istotne dla 92%), tanio (90%), szybko (88%) i łatwo dostępne w różnych miejscach (83%). Szczególnie wśród internautów świadomość bezpieczeństwa i kosztów wykorzystywanych rozwiązań jest bardzo wysoka. -  Z punktu widzenia konstrukcji rozwiązania płatniczego istotne jest jednak oczekiwanie szybkości i powszechności akceptowania płatności. Dlatego płatności zbliżeniowe telefonem MasterCard oparte są już o znany i powszechnie akceptowany standard PayPass - komentuje Aleksander Naganowski, business leader, business development, MasterCard.

Respondenci są zaskakująco otwarci na nowe sposoby płatności. Nawet jeśli jeszcze z nich nie korzystają, to zapytani o hipotetyczną sytuację, gdyby płatność gotówką była niemożliwa, w większości są gotowi płacić kartą zbliżeniową (68% twierdzi, że byłoby to wygodne, bądź nie odczuliby zmiany), 42% mogłoby płacić za pomocą smartfona, a 39% zdalnie (mobilnie) przez telefon np. za pomocą dedykowanych aplikacji.

Około 40% respondentów zna ogólnie technologię NFC (a 14% słyszało szczegółowo) i potrafi rozpoznać jej funkcjonalności. I choć dopiero 17% badanych deklaruje, że z niej korzysta, to prawie co drugi badany (45%) chciałby z niej korzystać w przyszłości, głównie ze względu na jej wygodę i nowoczesność.

Wśród internautów każda nowość jest raczej postrzegana jako atrakcja, a nie jako trudność. Nowe technologie i sposoby płatności są akceptowane i rozpoznawane przez większość badanych a szybkość i wygoda transakcji zyskują na znaczeniu wśród internautów. - Ze względu na ich przyzwyczajenie do otoczenia opartego na technologii, można się spodziewać, że użytkownicy internetu będą bardziej skłonni do szybkiego i chętnego przyjmowania nowych sposobów płatności również w świecie poza internetem i wyniki badania MasterCard potwierdzają tę hipotezę - podsumowuje dr Maria Cywińska, socjolog internetu.

Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2014-02-21 do 2014-02-23

Zobacz także

MasterCard: Polacy chętnie korzystają z nowoczesnych technologii płatniczych

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.