Marketingowe trendy 2014 według Landor Associates

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-12-22 | 10:00
Luksusowe marki starające się o względy kobiet, podwójne życie opakowań czy inteligentna odzież to tylko kilka przykładów trendów wymienionych przez Landor Associates jako elementy marketingu, które będą się prężnie rozwijać w nadchodzącym 2014 roku.
Osoby aktywne fizycznie z pewnością zadowoli fakt, że rok 2014 niesie wiele rozwiązań technologicznych, które mają motywować i usystematyzować cykl treningowy. Staną się elektronicznym substytutem osobistego trenera, a co się z tym wiąże jego tańszą i łatwo dostępną wersją.

Te nowe rozwiązania technologiczne to m.in. t-shirt mierzący temperaturę i funkcje organizmu czy elektroniczny tatuaż, dostarczający danych o stanie zdrowia.

Według przewidywań Landor Associates, rynek zajmujący się wprowadzaniem tego rodzaju odzieży i akcesoriów wart był w 2011 roku 2 mld. dolarów, natomiast prognoza na 2016 roku wskazuje zyski na poziomie 6 mld.

Role mężczyzn i kobiet w gospodarstwie domowym coraz częściej się krzyżują. Kobiety nie są jedynym targetem do którego marki kosmetyków oraz produktów dla dzieci kierują swoja ofertę. Przykładowo marka Dove wprowadziła linię produktów Men+Care, a DadGear zaprojektowała kolekcję toreb dla ojców, wyposażonych w takie udogodnienia jak przegródki na pieluchy.

Wiele marek postrzega działalność na rzecz ochrony środowiska jako zrobienie czegoś dobrego z jednoczesną korzyścią finansową dla firmy. Nie dziwi więc fakt, że powstają produkty, które przyczyniają się do ochrony środowiska posiadając jednak swoją drugą funkcję dzięki której wypełniają kieszeń firmy.

Przykładem może być duńska marka sprzedająca żarówki w opakowaniach z których można zrobić klosz na lampę, natomiast francuskie Lu, wprowadziło opakowania z których po zjedzeniu ciastek można stworzyć zabawkę dla dziecka.

Konsumenci coraz bardziej lubią marki z tzw. "czystym kontem", bez dziedzictwa i historii. Takie brandy są postrzegane jako nowocześniejsze, lepsze, czystsze, bardziej otwarte niż te z przeszłości. Ten trend jest zauważalny w krajach rozwijających się. Powstała w 2012 roku marka luksusowych samochodów z Bliskiego Wschodu, W Motors nie posiada historii jednak cieszy się popularnością. W Południowej Afryce istnieje marka 2go będąca mobilną aplikacja do wysyłania wiadomości. Posiada więcej użytkowników niż Facebook.

Według Landor Associates więcej kobiet będzie kupowało ekskluzywne produkty, od biżuterii po samochody. Dlatego też drogie marki zwracają się w stronę klienta i rozszerzają swoją ofertę, aby przyciągnąć ich jak najwięcej. Przykładowo Johnnie Walker, producent whisky, postawił na promocję nowoczesnego stylu i uniwersalne cechy produktu. Największą grupą klientów marek luksusowych będą do 2016 roku tzw. Millennialsi, przedstawiciele pokolenia Y. 

Media społecznościowe natomiast przejdą transformację z bycia marketingową nowinką do zwykłego elementu biznesu, polegającego m.in. na obsłudze klienta. Marki, posługując się przede wszystkim treściami obrazkowymi, będą zwiększały zaangażowanie fanów i inspirowały społeczność do udostępniania treści.

Decydującym czynnikiem w zwiększaniu sprzedaży danej marki będzie to co ona robi, a nie co mówi. Firmy, intensywnie skoncentrują się na promowaniu wartości, poglądów i społecznej odpowiedzialności. 

O lojalności konsumentów względem marki, poza emocjonalnym przywiązaniem do produktów i usług, zdecyduje kultura organizacyjna firmy. Przykładem są linie lotnicze Southwest, które prowadząc rekrutację podkreślały, że chcą zatrudniać szczęśliwych ludzi.

Tagi:
Oceń artykuł:

Najczęściej czytane

Zobacz także

Marketingowe trendy 2014 według Landor Associates

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.