2 czerwca w Kopenhadze przyznano tegoroczne Solal Marketing Awards - nagrody, które w branży marketingu centrów handlowych są tym, czym dla filmowców Oscary. Przyznaje je działająca od 1957 roku Międzynarodowa Rada Centrów Handlowych (International Council of Shopping Centers), która obecnie zrzesza ok. 63 tys. członków z ponad 100 krajów.
Manufaktura, zarządzana przez Apsys Polska, zdobyła nagrodę w kategorii „Grand Opening, Expansion and Renovation”, za przeprowadzoną w 2014 roku kampanię „Nie parkuj się bez sensu”. Przypomnijmy: w ramach działania „Nie pa(r)kuj się bez sensu” w samej Manufakturze, a także innych miejscach w mieście (m.in. na ul. Piotrkowskiej i pl. Dąbrowskiego) łodzianie obserwowali nieprawidłowo zaparkowane samochody. Auta pojawiły się np. na schodach i murkach. Początkowo stały „anonimowo”, później pojawiły się na nich naklejki z logo akcji „Nie pa(r)kuj się bez sensu”. Jednak wciąż nikt nie wiedział, czego owa akcja dotyczy.
Równolegle powstał profil na Facebooku „Nie Parkuj się bez sensu”, na którym apelowano o przesyłanie zdjęć nieprawidłowo zaparkowanych samochodów. Całość wyglądała jak akcja społeczna przeciwko bezmyślności i braku empatii wśród kierowców. W rzeczywistości były to działania ambientowe związane z budową parkingu. Z tej okazji zaplanowano także oryginalną loterię, w której do wygrania było własne miejsce parkingowe. Manufaktura dorzucała zwycięzcy… samochód: Lancię Ypsilon.
-
Bardzo się cieszymy, że nasza praca i pomysłowość zostały docenione przez ekspertów z międzynarodowej organizacji branżowej. Już sama obecność w gronie finalistów była dużym sukcesem, gdyż konkurowaliśmy z setkami innych galerii z całego świata. Konkurencja była wyjątkowo liczna i każdy marzył o zwycięstwie. Ale to nam się udało - jako jedyni w Polsce zdobyliśmy Golden Solal Marketing Award - mówi z radością Monika Długosz-Łempicka, dyrektor marketingu Manufaktury.
Tegoroczne wyróżnienie to trzecia złota statuetka Solal Marketing Awards w dziewięcioletniej historii Manufaktury. W 2008 roku nagrodzono powołanie Muzeum Fabryki, a dwa lata później - wydarzenie pt. „Podwójna okazja do świętowania”, czyli połączone obchody urodzin Manufaktury i Dni Łodzi. We wcześniejszych latach Manufaktura otrzymała również srebrne wyróżnienia Solal Marketing Awards m.in. za kampanię otwarcia zatytułowaną „Manufaktura napędza Łódź od 1852 roku”, plażę w Manufakturze i I edycję Fashion Week.
ICSC przyznaje nagrody SOLAL od 1977 roku, w siedmiu kategoriach: "Community Relations”, "Public Relations”, "Consumer and Trade Advertising”, "Sales Promotion and Events”, "Grand Opening, Expansion and Renovation”, "Business to Business” oraz "Centre Productivity”. Międzynarodowe jury nagradza oryginalne, innowacyjne i najbardziej efektywne projekty reklamowo-marketingowe realizowane przez centra handlowe w całej Europie. W tym roku konkurencja była bardzo duża: do konkursu Solal Marketing Awards 2015 wpłynęły aż 232 zgłoszenia nadesłane z 25 krajów z Europy i Południowej Afryki. Tym bardziej cieszy wiadomość, że jedynym polskim laureatem tego prestiżowego konkursu jest Manufaktura.
Na załączonym zdjęciu (od lewej): Manuella Calhau, przewodnicząca 2015 ICSC Solal Marketing Adwards, Monika Długosz-Łempicka, dyrektor marketingu Manufaktury oraz Michael Kercheval, President & CEO ICSC
Tagi: