Manufaktura podsumowała 2016 rok

2017-02-09 | 18:00

Ponad 30 nowych marek, 20 milionów gości i rekordowe obroty. Miniony rok był ważny i bardzo dobry dla Manufaktury w Łodzi. Obiekt obchodził 10-lecie istnienia, co wiązało się m.in. z rekomercjalizacją. Ciekawa oferta oraz jakościowe wydarzenia, w tym huczne urodziny, przyczyniły się do chlubnych rekordów: frekwencji i obrotów.

W 2016 roku otwarto aż 32 nowe sklepy, restauracje i punkty usługowe.

Najbardziej cieszy, że takie marki jak US Polo, Steve Madden i Forever 21 zdecydowały się na debiut na polskim rynku właśnie w Manufakturze. To świadczy o prestiżu naszego obiektu i o tym, jak wysoko oceniana jest przez najemców

– wyjaśnia Anna Łajszczak-Kucharska, Tenants Relations Manager Manufaktury.

Do grona marek Manufaktury dołączyły także takie brandy jak Michael Kors, Hego’s, Superdry, Swarovski, TK Maxx i Hebe. Cieszy również duże wzmocnienie segmentu beauty. Portfolio marek kosmetycznych uzupełniły MAC Cosmetics, The Body Shop, Origins i Kiehl’s. – Poszerzenie oferty kosmetycznej umocniło pozycję Manufaktury jako miejsca, kojarzącego się z dużym wyborem produktów do pielęgnacji i makijażu – cieszy się Anna Łajszczak-Kucharska.

Najemcy stali w uczuciach

Zdecydowana większość z 300 najemców Manufaktury przedłużyła umowy na kolejne lata – część zdecydowała się na relokację, a blisko 50 punktów przeszło lifting wnętrz.

W ten sposób duża część najemców zaprezentowała u nas najnowsze koncepty wnętrzarskie i to sklepy z Manufaktury stały się wzorcami dla dalszych zmian i rebrandingów czołowych marek – dodaje Anna Łajszczak-Kucharska.

Zmiany w ofercie handlowej, nie powstrzymały Manufaktury przed kolejną edycją „Salesman of the year”, czyli badania jakości obsługi klienta we wszystkich punktach w Manufakturze. Zeszłoroczny, i tak wysoki, wynik udało się poprawić aż o 9% w skali całego obiektu. Badanie przebiega dwuetapowo – najpierw sprzedawcy sprawdzani są w badaniu typu „Tajemniczy Klient”, w drugim etapie wkraczają eksperci zachowań konsumenckich, którzy wnikliwie analizują postawy sprzedażowe zespołów w poszczególnych sklepach i punktach usługowych. W tym roku tytuł „Salesman of the year” trafił do salonu Yves Rocher.

Rekord frekwencji

Rok 2016 był też rekordowy pod względem frekwencji oraz obrotów. Manufakturę odwiedziło 20 milionów gości. Na ten fantastyczny wynik z pewnością wpłynęły jakościowe eventy, których w tym roku było ponad 150. Takie wydarzenia jak finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, Urodziny Manufaktury czy imponujący pokaz fajerwerków w sylwestra, już na stałe wpisały się w kalendarz imprez łódzkiego obiektu i co roku cieszą się ogromną popularnością wśród łodzian i turystów.

Zanotowano też rekord obrotów – te były wyższe o ponad 3% w stosunku do 2015 r, który również był rekordowy.

Wśród akcji prosprzedażowych, z pewnością warto wspomnieć organizowany po raz pierwszy Black Friday. Zniżki w sklepach oraz loteria samochodu sprawiły, że sezon na poszukiwanie prezentów gwiazdkowych nasi goście rozpoczęli wcześniej niż w latach ubiegłych – dodaje Anna Łajszczak-Kucharska.  

Cieszy również rekord w sprzedaży kart podarunkowych Manufaktury. W 2016 roku do rąk klientów obiektu trafiło blisko 20 tysięcy kart przedpłaconych, co jest absolutnym dotychczasowym rekordem. W samym tylko grudniu, przed świętami, sprzedano ponad 6 tys. kart, co oznacza, że zakupy w Manufakturze są najbardziej pożądanym prezentem gwiazdkowym pod łódzkimi (i nie tylko!) choinkami.

Tagi:
Oceń artykuł:

Źródło: Manufaktura

Manufaktura podsumowała 2016 rok

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.