Ponad 30 nowych marek, 20 milionów gości i rekordowe obroty. Miniony rok był ważny i bardzo dobry dla Manufaktury w Łodzi. Obiekt obchodził 10-lecie istnienia, co wiązało się m.in. z rekomercjalizacją. Ciekawa oferta oraz jakościowe wydarzenia, w tym huczne urodziny, przyczyniły się do chlubnych rekordów: frekwencji i obrotów.
W 2016 roku otwarto aż 32 nowe sklepy, restauracje i punkty usługowe.
Najbardziej cieszy, że takie marki jak US Polo, Steve Madden i Forever 21 zdecydowały się na debiut na polskim rynku właśnie w Manufakturze. To świadczy o prestiżu naszego obiektu i o tym, jak wysoko oceniana jest przez najemców
– wyjaśnia Anna Łajszczak-Kucharska, Tenants Relations Manager Manufaktury.
Do grona marek Manufaktury dołączyły także takie brandy jak Michael Kors, Hego’s, Superdry, Swarovski, TK Maxx i Hebe. Cieszy również duże wzmocnienie segmentu beauty. Portfolio marek kosmetycznych uzupełniły MAC Cosmetics, The Body Shop, Origins i Kiehl’s. – Poszerzenie oferty kosmetycznej umocniło pozycję Manufaktury jako miejsca, kojarzącego się z dużym wyborem produktów do pielęgnacji i makijażu – cieszy się Anna Łajszczak-Kucharska.
Najemcy stali w uczuciach
Zdecydowana większość z 300 najemców Manufaktury przedłużyła umowy na kolejne lata – część zdecydowała się na relokację, a blisko 50 punktów przeszło lifting wnętrz.
– W ten sposób duża część najemców zaprezentowała u nas najnowsze koncepty wnętrzarskie i to sklepy z Manufaktury stały się wzorcami dla dalszych zmian i rebrandingów czołowych marek – dodaje Anna Łajszczak-Kucharska.
Zmiany w ofercie handlowej, nie powstrzymały Manufaktury przed kolejną edycją „Salesman of the year”, czyli badania jakości obsługi klienta we wszystkich punktach w Manufakturze. Zeszłoroczny, i tak wysoki, wynik udało się poprawić aż o 9% w skali całego obiektu. Badanie przebiega dwuetapowo – najpierw sprzedawcy sprawdzani są w badaniu typu „Tajemniczy Klient”, w drugim etapie wkraczają eksperci zachowań konsumenckich, którzy wnikliwie analizują postawy sprzedażowe zespołów w poszczególnych sklepach i punktach usługowych. W tym roku tytuł „Salesman of the year” trafił do salonu Yves Rocher.
Rekord frekwencji
Rok 2016 był też rekordowy pod względem frekwencji oraz obrotów. Manufakturę odwiedziło 20 milionów gości. Na ten fantastyczny wynik z pewnością wpłynęły jakościowe eventy, których w tym roku było ponad 150. Takie wydarzenia jak finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, Urodziny Manufaktury czy imponujący pokaz fajerwerków w sylwestra, już na stałe wpisały się w kalendarz imprez łódzkiego obiektu i co roku cieszą się ogromną popularnością wśród łodzian i turystów.
Zanotowano też rekord obrotów – te były wyższe o ponad 3% w stosunku do 2015 r, który również był rekordowy.
– Wśród akcji prosprzedażowych, z pewnością warto wspomnieć organizowany po raz pierwszy Black Friday. Zniżki w sklepach oraz loteria samochodu sprawiły, że sezon na poszukiwanie prezentów gwiazdkowych nasi goście rozpoczęli wcześniej niż w latach ubiegłych – dodaje Anna Łajszczak-Kucharska.
Cieszy również rekord w sprzedaży kart podarunkowych Manufaktury. W 2016 roku do rąk klientów obiektu trafiło blisko 20 tysięcy kart przedpłaconych, co jest absolutnym dotychczasowym rekordem. W samym tylko grudniu, przed świętami, sprzedano ponad 6 tys. kart, co oznacza, że zakupy w Manufakturze są najbardziej pożądanym prezentem gwiazdkowym pod łódzkimi (i nie tylko!) choinkami.