Magazyn Galerie Handlowe - styczeń 2014

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-01-02 | 17:54
Pierwsze w tym roku wydanie Magazynu Galerie Handlowe jest już dostępne na rynku. Specjalnie dla Państwa redakcja magazynu Galerie Handlowe przygotowała Top 100, czyli sto najważniejszych wydarzeń w branży retail w minionym roku. A co przyniesie 2014 rok? Wiceprezydent Federacji Porozumienia Polskiego Rynku Nieruchomości ukazuje jak będzie wyglądać rzeczywistość zawodu pośrednika nieruchomości po zniesieniu licencji. Wylicza korzyści i zagrożenia płynące z deregulacji. Nowe wytyczne z pewnością pojawią się na ustach wielu przedstawicieli branży.
W styczniowym wydaniu magazynu Czytelnicy mogą również zapoznać się z raportem przybliżającym aktualną kondycję rynku odzieży męskiej a także prześledzić skuteczność loterii w centrach handlowych. Państwa uwadze polecamy publikację o francuskich markach, które coraz częściej debiutują na rynku polskim oraz artykuł o małej firmie w centrum handlowym - czy prywatni przedsiębiorcy są rzeczywiście na straconej pozycji? Obowiązkowym punktem jest jednak tekst UOKiK o zmowach cenowych. Poza tym, komentarze ekspertów, wywiady z przedstawicielami firm a także garść newsów z Polski i zagranicy i wiele innych.
FELIETON
Rynek nieruchomości po deregulacji - Tomasz Błeszyński
Wraz z nowym rokiem licencje zawodowe dla zarządców nieruchomości i pośredników w obrocie nieruchomościami stały się nie ważne. Zlikwidowała je spec ustawa deregulacyjna, która została podpisana przez Prezydenta i weszła w życie 1 stycznia 2014 r. Usunięto z ustawy o gospodarce nieruchomościami rozdziały regulujące status zawodowy pośredników w obrocie nieruchomościami i zarządców nieruchomości
RAPORT
Męska rzecz
Polski mężczyzna w roli klienta staje się coraz bardziej wymagający. Oprócz dobrej ceny, stawia na jakość tkanin i możliwość dopasowania ubioru w salonie. Z tego też względu nie jest nadal przekonany do zakupów w sieci, a wybór produktu uzależnia od napisu „Made in Poland” na metce. Wielu firmom trudno jednak jeszcze spełnić ten warunek
+ opinia eksperta: Michał Kędzior, pasjonat mody męskiej i dobrego stylu, autor książki „Rzeczowo o modzie męskiej”
WYWIADY
Wojciech Normand, wiceprezes zarządu Deichmann Obuwie Sp. z o.o.
Myśleć pokoleniami
100 lat działalności w branży obuwniczej zobowiązuje. Nawet jeśli klient się zmienia i żąda butów na miarę największych projektantów za rozsądną cenę. Deichmann udowadnia, że wbrew pozorom tym wymaganiom można sprostać
Michał Wójcik, prezes zarządu Bytom
Retail is detail
Zmienił Vistulę, teraz dokonuje rewolucji w spółce Bytom. Nowy wizerunek marki Bytom przybrał już wyraźne kontury, nastał więc czas na poprawę wyników finansowych, a te jak widać po 2013 r. idą w górę. O sukcesie na rynku mody męskiej zadecydują jednak szczegóły
Szymon Mołda, dyrektor generalny Decathlon Easy
Mniej znaczy łatwiej?
O francuskiej sieci sportowej Decathlon słyszeli już chyba wszyscy. Nie każdy jednak miał okazję poznać jej wersję dyskontową. Dzięki Decathlon Easy, marce należącej do Grupy Oxylane, będącej również właścicielem sieci Decathlon, ma być łatwiej i taniej, ale w związku z tym także mniej produktów, usług i powierzchni sprzedażowej
Szymon Stadnik, członek zarządu TALLY WEiJL Polska
Best friend area
To, że dana marka zyskuje popularność i uznanie w oczach klientów nie oznacza, że osoby odpowiedzialne za jej rozwój mogą spocząć na laurach. Wręcz przeciwnie – wraz ze wzrostem popularności rosną przecież także oczekiwania konsumentów. Z tego powodu marka TALLY WEiJL rozpoczęła w zeszłym roku wdrażanie nowego konceptu sklepów, tak by zakupy w salonach firmy były dla klientek jeszcze przyjemniejsze
Mateusz Stachowiak, prezes sieci Feel the chill
Bary jogurtowe alternatywą dla lodziarni
W 2013 roku świat obiegła informacja, że Mike Roberts, były dyrektor operacyjny sieci McDonald’s, postawił na restauracje ze zdrowym jedzeniem. Co prawda na razie rozwija je tylko w USA, ale już od wielu miesięcy w polskich centrach handlowych widać, że obok fast foodów powstają sieci z kanapkami czy bary sałatkowe lub jogurtowe. Jak w Polsce przyjął się ten koncept? Czy stał się on alternatywą zarówno dla lokali szybkiej obsługi, jak i cukierni?
ULICE HANDLOWE
Ulica skrojona na miarę
Savile Row to kolebka luksusowego męskiego krawiectwa. Jej klientem był kiedyś Winston Churchill, teraz chętnie odwiedzana jest przez Księcia Walii – Karola oraz popularnego brytyjskiego aktora, Jude’a Law. Mimo wielkiej konkurencji na rynku odzieży męskiej, na którym pionierami są Giorgio Armani, Ermenegildo Zegna czy Givenchy, znawcy wiedzą, że produkt szyty na miarę, jak ten z londyńskiego Savile Row, nie ma sobie równych
TRENDY
Francuska odsiecz nad Wisłą
Dla Francji Polska to kraj centrów i galerii handlowych. Podczas gdy nam wydaje się to jedynym i słusznym kierunkiem rozwoju, Francuzi znaleźli już inną drogę, która wiedzie przez ulice handlowe. Odmienny punkt widzenia nie stoi jednak jak widać na przeszkodzie, aby inwestować w polski rynek. Francuskie sieci udowadniają to każdego dnia
+ opinia eksperta: Nadia Bouacid, Francuska Izba Przemysłowo-Handlowa w Polsce (CCIFP)
Co handlowiec powinien wiedzieć o zmowach cenowych?
Prowadząc biznes należy pamiętać o istnieniu reguł nie tylko zwyczajowych, ale również określonych przez prawo. Zgodnie z nimi, nie wszystkie porozumienia między kontrahentami są dopuszczalne. Za najbardziej szkodliwe – jak zmowy cenowe – grożą wysokie kary finansowe
Loterie pod lupą. Podsumowanie 42. projektów loterii w centrach handlowych i sieciach handlowych
Loteriom organizowanym przez centra i sieci handlowe stawia się ambitne cele – mają podwyższyć koszyk zakupów, zwiększyć frekwencję klientów, zgromadzić dane osobowe i profile klientów, zneutralizować lub przebić ofertę konkurencji. Jak radzą sobie z tymi wyzwaniami?
Darmobusy
Podczas gdy niektóre galerie handlowe dopiero co uruchamiają bezpłatne linie autobusowe, inne właśnie z nich rezygnują. Nie da się ukryć, że takie darmowe połączenia to dla centrów nie tylko korzyści, ale również koszty. Które z nich przeważają?
+ opinia eksperta: Michał Gołaszewicz, Jakub Luc i Karol Matuszewski, twórcy portalu Frikobusy.pl
Kurs na galerię? Mała firma w centrum handlowym
Do strachu przed wielkopowierzchniowym sąsiadem przyznaje się aż 57% właścicieli miejscowych sklepów w badaniu „Polska 2030. Tu mieszkam, tu kupuję – Społeczności Jutra”, przeprowadzonym na zlecenie Makro Cash & Carry w kwietniu 2011 roku. Zatem może zamiast obawiać się potężnego konkurenta, warto skorzystać z jego doświadczenia i infrastruktury?
Mobilizacja handlu
Nowocześni konsumenci w poszukiwaniu najlepszej oferty korzystają z wielu kanałów sprzedaży. Multifunkcjonalne, w niczym nie ustępujące komputerom smartfony pomagają im dziś płynnie poruszać się w obrębie wirtualnych i stacjonarnych sklepów. Przed handlowcami stoi zadanie wdrożenia i zintegrowania strategii mobilnych
BAROMETR EVENTÓW
Ho, Ho, Ho...!!
Ho, ho, ho Wesołych Świąt to słowa, które witały klientów w grudniowe dni we wszystkich galeriach i centrach handlowych w całej Polsce. A to tylko
przedsmak świątecznych atrakcji… Jak co roku, z początkiem grudnia centra handlowe odwiedził znany z różnych legend i bajek starszy mężczyzna, z siwą, długą brodą, ubrany w czerwony płaszcz. Przedstawiać go nie trzeba było. Każdy bowiem wie, że to św. Mikołaj. Cierpliwy, ciepły i zawsze uśmiechnięty wysłuchał marzeń dzieci, zapytał się o ich zachowanie, wykonał pamiątkowe zdjęcia i porozdawał słodkości. Tak w wielkim skrócie można opisać mikołajkowe atrakcje. Obchody 6 grudnia wpisały się na stałe w kalendarz marketingowy każdego centrum i galerii handlowej w Polsce.
Nie daj się wyprzedzić konkurencji!
Zamów roczną PRENUMERATĘ pisma już dziś!


Jesteś zainteresowany(a) wywiadem lub artykułem w Magazynie?
Skontaktuj się z nami i kliknij TUTAJ.

Przypominamy, że Magazyn Galerie Handlowe dostępny jest w salonach Empik na terenie całego kraju. Zobacz gdzie kupić gazetę TUTAJ
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2014-03-29 do 2014-03-29

Zobacz także

Magazyn Galerie Handlowe - styczeń 2014

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.