W wakacyjnym numerze Magazynu Galerie Handlowe zachęcamy do zapoznania się z następującymi publikacjami:
Raport
Zmiana na(wy)stroju
Polak chce być trendy, nawet w przypadku aranżacji wnętrz własnego mieszkania czy domu. Nie odstraszy go zbyt wysoka cena, bo drogi mebel zastąpi efektownym gadżetem, który kupi w sieciówce
Wywiady
Bernard Falin, prezes HOUSE&more
Ponadczasowo, unikalnie, designersko
Choć jest prezesem sieci sklepów z wyposażeniem wnętrz, ceni sobie minimalizm i klasycyzm w wystroju. Zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym zwraca szczególną uwagę na jakość produktu, jego unikatowość oraz aspekt emocjonalny. Pytany o najważniejsze pomieszczenie, bez wątpienia wskazuje jadalnię, będącą sercem domu
Petra Berg-Szychudła, wiceprezes marki Emanuel Berg
Luksus szyty na miarę
Do 2017 roku odzież i dodatki pozostaną drugim największym segmentem dóbr luksusowych w Polsce, zaraz po samochodach. Synonim doskonałej jakości w branży odzieżowej to wysokogatunkowa bawełna, kaszmir, jedwab oraz guziki z masy perłowej, które wyróżniają również firmę
Iwona Jasek, właścicielka i założycielka marki Mivo
Z troski o dziecięce stopy
Kiedy rozpoczynali przygodę na rynku obuwniczym wiele osób pukało się w głowę, mówiąc, że sprzedaż butów jest nieopłacalna. Ona zaryzykowała. Dziś z sukcesem prowadzi dwa punkty stacjonarne oraz sklep internetowy, a jej głowa jest pełna pomysłów
Jolanta Raczyk, współwłaścicielka drogerii Idunn Naturals
Boskie kosmetyki
Idunn jest boginią wiosny w mitologii skandynawskiej, a dosłowne tłumaczenie jej imienia to odnawiająca, odmładzająca. To również inspiracja dla właścicielek drogerii Idunn Naturals, która – jak można się łatwo domyśleć – specjalizuje się w produkcji kosmetyków naturalnych
Elżbieta Wojtczak, CEO Communication Unlimited
Jak budować wizerunek centrów handlowych?
Communication Unlimited zamiast dostosować się do rynku, stawia mu wyzwania. Zamiast dzielić reklamę na online i offline, niezależna agencja reklamowa scala działania. Zintegrowana komunikacja to jedyna droga do efektywnego budowania wizerunku centrów handlowych, a dzięki temu zwiększania trafficu i sprzedaży
Trendy
Balans ceny i jakości
Marka własna danej sieci handlowej jest jak wizytówka – ma wyróżniać się spośród innych produktów, przyciągać klienta atrakcyjną ceną i wyglądem, a jakością dorównywać towarom producenckim. Jej główną cechą jest także ograniczona dostępność – zawężona do określonych kanałów dystrybucji, stąd pojęcie marka własna. Mimo iż odruchowo asortyment kojarzony jest z branżą spożywczą sięga on jednak znacznie dalej. Zgodnie z badaniami ponad 95% Polaków decyduje się na zakup produktów z segmentu private label i to nie ze względu na zasobność ich portfela.
Botcoin, czyli alternatywa dla handlu
Bitcoin (BTC) puka do bram sieci handlowych. Próbuje też zaistnieć w galeriach handlowych. Cyfrowa waluta przedstawia się jako odporna na działania fałszerzy, a także kusi obniżeniem kosztów transakcji bezgotówkowych. Czy zrewolucjonizuje zatem rynek płatności i nowoczesny handel? Do ideału jej jeszcze daleko, nie tylko ze względu na zmienny kurs
W pogoni za e-klientem
Jak podaje Izba Gospodarki Elektronicznej, w Polsce funkcjonuje już ok. 20 tys. e-sklepów a ciągu kilku lat ta liczba może wzrosnąć o kolejne kilka, a nawet kilkanaście tysięcy. Według ekspertów, szansą dla polskich e-przedsiębiorców jest wyjście z ofertą za granicę. Wiele na rynku mogą także ugrać ci, którzy sprostają wymogom m-commerce
Prawo
Nowelizacja ustawy o planowaniu przestrzennym
Jednym z kluczy do sukcesu galerii handlowej na pewno jest jej lokalizacja, czyli odległość od centrum miasta i dostęp do komunikacji miejskiej. Każdy deweloper szuka więc atrakcyjnych miejsc na swoją inwestycję. Żeby jednak centrum handlowe nie powstawało tuż przy innym obiekcie i nie zakłócało ładu przestrzennego podlega odpowiednim przepisom. A te z kolei moją ulec zmianie
Aspekty prawne w organizowaniu konkursów i loterii
Od wielu lat nie tracą na popularności organizowane przez firmy rozmaite akcje promocyjne premiujące ich uczestników (klientów danej firmy). Przyjmują one najczęściej formy konkursu, loterii lub sprzedaży premiowej. Niektóre z nich mogą podlegać surowemu reżimowi ustawy z 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych (dalej „Ustawa”), a zatem ich zorganizowanie wymagać będzie dopełnienia szeregu formalności, w tym uzyskania zezwolenia dyrektora właściwej izby celnej oraz zaangażowania osoby posiadającej odpowiednie uprawnienia do nadzoru nad grami hazardowymi. Kluczową dla przedsiębiorców kwestią jest zatem rozróżnienie zwykłych akcji promocyjnych od tych, które noszą znamiona gry losowej regulowanej Ustawą
Ulica handlowa
Na zakupy do Monachium
Monachijska ulica Kaufingerstrasse jest kolejną lokalizacją handlową, która zaspokaja najróżniejsze potrzeby klienta. Można tam kupić wszystko, od oferty najbardziej znanych sieciówek do pamiątkowych kufli do piwa. W każdej godzinie odwiedza ją ok. 15 tys. klientów
Dom mody
178 lat francuskiego luksusu
Jedna z najsłynniejszych francuskich marek świętuje w tym roku swoje 178. urodziny. Czemu Hermès zawdzięcza swój tak spektakularny sukces? Ekskluzywne apaszki i słynna torebka Birkin to tylko niektóre z produktów, dzięki którym Hermès to synonim luksusu pożądany na całym świecie
Szczegółowe informacje na temat Magazynu Galerie Handlowe
możesz znaleźć
TUTAJ