Już jest najnowszy Magazyn Galerie Handlowe (grudzień-styczeń). W dwumiesięcznym wydaniu kończącym 2017 rok zamieścilićmy ciekawe wywiady z Bartoszem Piotrowskim, dyrektorem działu rozwoju Neonet, Andrzejem Jackiewiczem, dyrektorem zarządzającym Costa Coffee Europe, z Martyną Maćków, retail marketing managerem, Fotojoker Sp. z o.o. oraz z Richardem Keenem, Managing Directorem w Keen Property Management zarządzającym CH Rzeszów Plaza. Ponadto najważniejsze informacje o działalności i osiągnięciach centrów handlowych m.in., Posnanii, Manufaktury, Galeria Malta czy CH Wola Park. Zachęcamy do lektury.
Popyt na rynku mieszkaniowym i program 500 plus sprzyjają sprzedaży sprzętu AGD i RTV. Każde nowe mieszkanie posiada najmniej cztery duże produkty AGD, jak lodówka, pralka, piekarnik i płyta do gotowania. Często w komplecie kupowana jest także zmywarka. Wyposażając kuchnię czy łazienkę, myślimy o urządzeniach, którymi je zapełniamy, jako o elementach wystroju wnętrz. O aktualnych trendach na rynku rozmawiamy z Bartoszem Piotrowskim, dyrektorem działu rozwoju Neonet.
27 października 2017 roku Sejm przyjął projekt ustawy nowelizującej prawo podatkowe, m.in. o PIT i CIT. Jednym z kluczowych elementów nowej regulacji jest wprowadzenie opodatkowania ryczałtowego dla właścicieli nieruchomości komercyjnych. Eksperci Rady Programowej dzielą się swoim punktem widzenia.
Kluczową sprawą dla Costa Coffee jest ruch Klientów, jaki dana lokalizacja może wygenerować. Szukamy miejsc, które w maksymalny sposób odpowiadają naturalnym potrzebom Klientów. O rozwoju sieci kawiarni, sekrecie kawy doskonałej oraz pasji i zaangażowaniu, będących swoistą kofeiną do dalszego rozwoju rozmawiamy z Andrzejem Jackiewiczem, dyrektorem zarządzającym Costa Coffee Europe.
Galeria Malta wykorzystuje swoje położenie i zbudowaną markę do redefiniowania korzyści, jakie może dawać centrum handlowe swoim klientom – tym robiącym zakupy i najemcom. Wykorzystując zmieniające się nawyki zakupowe i sposób spędzania przez nich wolnego czasu, Malta proponuje coraz częściej zakupy połączone z rozrywką na wysokim poziomie i aktywnym spędzaniem wolnego czasu. Projekt sportowy galerii – „Be Fit Mom” – zdobył główną nagrodę PRCH Retail Awards 2017 dla najlepszej kampanii public relations spośród wszystkich centrów handlowych w Polsce.
Jeszcze w 2000 roku odbitki cyfrowe stanowiły 1 proc. obrotu generowanego na wywoływaniu zdjęć, 99 proc. pochodziło z fotografii analogowej. Dziś te proporcje są odwrotne. O zmianach na rynku usług i sprzętu fotograficznego rozmawiamy z Martyną Maćków, retail marketing managerem, Fotojoker Sp. z o.o.
„Salesman of the year” to najważniejsze i największe badanie zachowań konsumenckich, przeprowadzane przez Manufakturę w Łodzi. Już po raz trzeci psychologowie zachowań konsumenckich wzięli pod lupę wszystkich najemców Manufaktury i sprawdzili, gdzie obsługa jest na najwyższym poziomie.
95 proc. wypełnienie powierzchni handlowej, ponad 10 nowych najemców pozyskanych w 2017 r. oraz zwiększające się wskaźniki odwiedzin. To główne rezultaty zakończonej niedawno przebudowy CH Plaza Rzeszów, jednej z najstarszych galerii handlowych w stolicy Podkarpacia. O tym, jak osiągnąć sukces na wymagającym i trudnym rynku centrów handlowych, rozmawiamy z Richardem Keenem, Managing Directorem w Keen Property Management zarządzającym obiektem.
Jaka jest przyszłość centrów handlowych? Czy ma jeszcze sens budowanie potężnych wielofunkcyjnych przestrzeni? Jak pokazują ostatnie miesiące – w Polsce nadal jest miejsce dla tego typu obiektów. Głośne otwarcia z ostatnich miesięcy dają nadzieję, że tego .oczekuje rynek.
W świątecznych przygotowaniach bardzo ważna jest spójność wszystkich działań marketingowych – zarówno tych prowadzonych online, jak i zaplanowanych w sklepie. Jednak z moich obserwacji wynika, że dla marketerów w dużych firmach, ale i dla mniejszych przedsiębiorców, zabiegi te ogranicza się wyłącznie do internetu - mówi Dagmara Habiera, Ekspert w zakresie budowania wizerunku punktów sprzedaży.
Przed otwarciem Posnanii było wiele dyskusji na temat tego, czy w Poznaniu – mieście o największym nasyceniu powierzchnią handlową na jednego mieszkańca, jest miejsce dla kolejnego projektu. Po roku od otwarcia można śmiało powiedzieć, że tak. Ponad 13 milionów Klientów, 99,5 proc. wynajętej powierzchni, systematyczny wzrost obrotów i ogromne zaufanie konsumentów pokazują, że Posnania stała się wiodącym obiektem zakupoworozrywkowym w regionie.
Umowy najmu i dzierżawy należą do dokumentów sporządzanych wyjątkowo często w obiegu rynkowym, jednak wiele osób fizycznych i prawnych nie do końca zadaje sobie sprawę z przysługujących im praw oraz ciążących na nich obowiązkach. Problem z właściwą i jednoznaczną interpretacją przepisów pojawia się często w sytuacji, gdy jedna ze stron umowy decyduje się zakończyć najem lub dzierżawę – i to bez zachowania ustawowego terminu wypowiedzenia.
Intensywny rozwój grupy Saller w ostatnich kilku latach, a co za tym idzie wzrost liczby zatrudnionych pracowników, stał się powodem, dla którego spółka zmieniła w sierpniu tego roku swoją siedzibę we Wrocławiu, zwiększając zajmowaną powierzchnię biurową trzykrotnie z 400 do 1200 m kw.
Taniec na rurze ma kilkusetletnie tradycje i na początku uprawiany był przez mężczyzn w Indiach. Wymagał ogromnej sprawności fizycznej oraz siły i pozbawiony był jakiegokolwiek erotycznego charakteru. Dziś niestety wiele osób łączy go z lepkimi klubami, podejrzanym towarzystwem i drogimi drinkami. W Egipcie kluby ze striptizem właściwie nie istnieją, więc nie kojarzy się tak źle. Mimo to kobiety, które trenują taniec na rurze, utrzymują to w tajemnicy, również przed rodziną.