Czerwcowe wydanie Magazynu Galerie Handlowe jest już dostępne. Ponad 60 stron informacji dotyczących rynku retail, wywiady z przedstawicelami kluczowych firm i sieci handlowych oraz opinie ekspertów, dostarczają potężnej dawki wiedzy. Życzymy przyjemnej lektury!
Szeroki profil działalności agencji Gutenberg umożliwia kompleksową obsługę projektów. Bycie częścią międzynarodowej grupy Omnicom, lidera komunikacji marketingowej, daje możliwość wymiany najlepszych doświadczeń z agencjami z całego świata. Wieloletnie doświadczenie zawodowe w branży reklamowej powoduje, że Angelika Kuśnierz, Prezes Zarządu, i Anna Kryszczyszyn, Członek Zarządu, Deputy Managing Director w agencji Gutenberg, doskonale rozumieją zmieniające się wyzwania komunikacji marketingowej. Szczególnie te dotyczące polskiego rynku, który jest jednym z najtrudniejszych i zarazem najciekawszych w Europie.
Niedzielny zakaz handlu, internetowe debiuty wielu globalnych marek, większe zainteresowanie Klientów zakupami przez smartfony – to tylko niektóre z czynników, które powodują, że handel internetowy przybiera w Polsce na sile. Artur Halik, Head of Shoper Premium podkreśla, że w 2019 roku wartość transakcji online przekroczy 50 mld zł, co najlepiej wskazuje na ogromny potencjał tego kanału. Rozmawiamy więc o jego największych wyzwaniach i możliwościach, zwłaszcza dla sklepów pracujących tylko stacjonarnie.
Choć Polska znajduje się w europejskiej czołówce krajów pod względem ilości psów hodowanych w gospodarstwach domowych, to świadomość Polaków w odniesieniu choćby do kwestii żywienia czworonogów pozostaje daleko w tyle. Ciągle dieta blisko 3 zwierząt domowych opiera się o resztki jedzenia z talerza. Grzegorz Walaszczyk, Dyrektor Generalny należącej do PLACEK Group spółki Super ZOO, która jest właścicielem sieci sklepów zoologicznych KAKADU, chciałby, aby producenci karm inwestowali większe środki w budowanie świadomości na temat opieki i jakości żywienia pupili. Kakadu bowiem już dziś przywiązuje ogromną wagę do jakości oferowanych produktów i nie sprzedaje karm, które tylko udają specjalistyczne, jak ma to miejsce np. w marketach. Ponadto profesjonalna obsługa w sklepach Kakadu w kompleksowy sposób udzieli wszelkich informacji na temat produktów, a także dobierze odpowiednią karmę, dostosowaną do potrzeb Klienta i jego pupila.
Vision Express obchodzi właśnie swoje 25. urodziny. Przez ćwierć wieku działalności na polskim rynku marka przebadała wzrok milionów Polaków i otworzyła ponad 200 salonów, stając się dziś liderem w branży. O misji i celach, jakie stawia sobie Vision Express, rozmawiamy z Thanosem Iliopoulosem, Dyrektorem Generalnym Vision Express Polska.
Dziś, kiedy rynek podporządkowuje się wprowadzonemu zakazowi handlu w niedziele, a największy rozwój odnotowuje e-commerce i sklepy internetowe, HubStyle, właściciel marek Sugarfree i CardioBunny, stawia pierwsze kroki w sprzedaży offline. Jak zaznacza Michał Brzemiński, dyrektor handlowy w HubStyle, sieć butików stacjonarnych to doskonałe uzupełnienie e-commerce, pozwalające na dotarcie do szerokiego grona Klientek, które przywiązane są do tradycyjnego modelu zakupowego. Dzięki internetowym kampaniom marketingowym oraz działaniom w social mediach, w które zaangażowani są celebryci i influencerzy, rozpoznawalność obu brandów jest już bardzo duża.
Watersystem to firma, która nieustannie poszukuje nowych rozwiązań. Stale przesuwa granice tego, co można sobie wyobrazić, a potem zrealizować. I choć obowiązujące w UE przepisy nie pozwalają np. na spektakularne połączenie wody i ognia w fontannach, to i tak innowacyjne realizacje Watersystem zachwycają i zdobią najnowocześniejsze centra handlowe w Polsce. Tomasz Bonder, Dyrektor Handlowy Watersystem Sp. z o.o., zapewnia, że fontanny oferowane przez Watersystem można wdrożyć na każdym etapie realizacji inwestycji.
Handel, który jest jednym z głównych sektorów napędzających polską gospodarkę, ma istotny wpływ na rynek usług logistycznych, w tym również na rynek powierzchni magazynowych. Niemniej wojny cenowe wśród firm kurierskich, walka o dominację między pocztą a paczkomatami, a do tego rynek pracownika zwiększający koszty firm powodują, że branża logistyczna zmaga się aktualnie z wieloma wyzwaniami. Po drugiej stronie stoją Klienci, którzy wymagają od sprzedawców coraz bardziej różnorodnej oferty pod względem dostępnych firm oraz cen przewozu. W porównaniu do poprzednich lat o około połowę zmalała liczba sklepów oferujących tylko jeden sposób dostawy. Wyniosła niecałe 5%. Jak wynika z analiz platformy Shoper, w latach 2016–17 dostępne w e-sklepach były zazwyczaj 2–3 metody, a w lipcu 2018 już 3–4. Rekordziści potrafią zaoferować nawet po kilkanaście opcji dostawy. Rynek e-commerce rośnie, a sprzyja mu choćby rozwój nowoczesnych technologii czy wprowadzony zakaz handlu w niedzielę. Duża konkurencja wymusza optymalizację kosztów, w tym logistycznych. Efektem tego jest często np. zmiana lokalizacji centrów dystrybucyjnych. Z kolei strategia rozwoju polskich marek na rynkach zagranicznych powoduje, że coraz częściej także i międzynarodowe powierzchnie magazynowe zyskują na zainteresowaniu.
Jednym z najczęściej wykorzystywanych narzędzi w promocji centrów i sieci handlowych jest kampania marketingowa oparta na zdjęciach. Przygotowując sesję fotograficzną i skupiając się na zagadnieniach kluczowych z punktu widzenia marketingu, warto pamiętać o kwestii praw autorskich. Od tego, jak ukształtujemy umowę z fotografem, zależy, w jaki sposób i w jakim zakresie będziemy mogli wykorzystać dane zdjęcia. Czy lepsza będzie umowa licencyjna, czy przeniesienie majątkowych praw autorskich? I czy zgoda modela na rozpowszechnianie wizerunku jest zawsze konieczna?