Nasycenie powierzchnią handlową w Polsce powoduje, że inwestorzy podejmują się realizacji atrakcyjnych działań promocyjnych, które mają wyróżnić zarządzany przez nich obiekt na tle konkurencji. Niektórzy z nich przyjmują jednak zupełnie inną strategię. Zamiast ze sobą rywalizować, trzy poznańskie obiekty – Centrum Handlowe M1, Park Handlowy Franowo oraz sklep IKEA – połączą swoje siły.
Już 1 lutego 2014r., w stolicy Wielkopolski, podmioty handlowe z Franowa rozpoczną wspólnie kampanię outdoorową i radiową. Hasła akcji nawiązywać będą do zwyczajów zakupowych poznaniaków – kupowania w rozsądny i mądry sposób. Celem kampanii jest zwrócenie uwagi mieszkańców na lokalizację, która umożliwia wygodne nabywanie produktów właśnie w taki sposób. Duża liczba marek skupionych w jednym miejscu oznacza bowiem dostęp do szerokiej oferty artykułów, bez konieczności przemieszczania się pomiędzy różnymi, oddalonymi od siebie centrami handlowymi.
–
W zasadzie od momentu swojego powstania obiekty na Franowie stawiały na różnorodność asortymentu. Oferowane przez nie produkty dobrze się uzupełniają – mówi Krzysztof Wiburski, dyrektor centrum handlowego M1. –
W związku z unikatowym charakterem miejsca, centrum handlowe M1, Park Handlowy Franowo oraz sklep IKEA, postanowiły podjąć wspólne działania zmierzające do przyciągnięcia mieszkańców Poznania do tej właśnie lokalizacji – wyjaśnia Krzysztof Wiburski.
Fakt, że te trzy obiekty funkcjonują w swoim sąsiedztwie, wcale nie oznacza dla nich trudności i nie przyczynia się do powstania negatywnej rywalizacji. Wręcz przeciwnie – oferta znajdujących się tam najemców jeszcze bardziej zwiększa atrakcyjność lokalizacji na poznańskim Franowie. Wspólnie obiekty mają do zaoferowania najszerszą i najbardziej kompleksową ofertę zakupową w mieście. Dzięki produktom dla całej rodziny, każdy znajdzie tam wszystko to, czego potrzebuje. Park Handlowy Franowo, M1 oraz sklep IKEA oferują produkty od asortymentu elektronicznego (Media Markt, RTV Euro AGD), przez artykuły wyposażenia wnętrz (IKEA, Jula, OBI, Praktiker) i ok. 30 sklepów z odzieżą (New Yorker, H&M, Smyk Megastore) aż po szeroki asortyment spożywczy (dwa hipermarkety Real i Carrefour). –
Podobną sytuację mamy w podwarszawskich Markach. Tam również w bliskim sąsiedztwie znajduje się zagęszczenie obiektów handlowych – M1, Park Handlowy Targówek wraz z Domoteką oraz sklep IKEA. Zapewnienie różnorodności produktów w jednym miejscu to strategia, która dobrze się sprawdza – ocenia Andrzej Hnatiuk, Centre Manager parku handlowego Franowo.
Adam Kośny, kierownik marketingu IKEA Poznań, podkreśla także nowatorski charakter wspólnie prowadzonej kampanii, która odznacza się nowym podejściem do sposobu komunikowania destynacji zakupowej.–
Liczymy na to, że pomoże nam to zachęcić mieszkańców miasta do spojrzenia w nowy sposób na dobrze znane im obiekty handlowe – podsumowuje Adam Kośny.
Tagi: