Celem zrealizowanego przez Superbrands oraz ARC Rynek i Opinia we wrześniu ubiegłego roku badania, było wyłonienie marek, które mają najlepszy wizerunek wśród konsumentów. M1 zostało wyróżnione w kategorii „zakupy”, podkategorii „centra handlowe”, jako marka o dużej rozpoznawalności, silnym wizerunku oraz godna polecenia.
-
Tytuł Created in Poland Superbrands przyznawany jest tylko tym brandom, które pozytywnie wyróżniły się na tle pozostałych w danej kategorii oraz uzyskały odpowiedni poziom rozpoznawalności wśród konsumentów. Przyznanie centrom handlowym M1 tego certyfikatu to potwierdzenie, że konsekwentnie realizowana strategia budowy marki M1 godnej zaufania, jest skuteczna. – powiedział Dominik Piwek, dyrektor działu marketingu i PR firmy METRO Properties Sp. z o.o.
W początkowej fazie procesu certyfikacji wyłoniono listę ponad 2000 marek konsumenckich. Ich selekcji dokonali organizatorzy – Superbrands oraz ARC Rynek i Opinia, na podstawie wyników niezależnych badań rynku.
W badaniu konsumenckim, zrealizowanym przez ARC Rynek i Opinia na potrzeby utytułowania marek certyfikatem Superbrands, wykorzystano ankietę internetową. W ramach poszczególnych kategorii 15 tys. respondentów wskazywało marki, z którymi wcześniej mieli styczność. Następnie oceniali, na ile skłonni byliby polecić daną markę.
Do tej pory, wśród marek, którym przyznano Certyfikaty Superbrands znalazły się m.in.: Coca-Cola, MTV, onet.pl, Rolex, Klif, Nike, Orlen, Google, Vistula, TVN oraz Dr Irena Eris.
Projekt Superbrands realizowany jest w Polsce od 2005 roku. Ocenie podlega m.in. znajomość marki oraz jej wizerunkowa siła. W ramach projektu każdorazowo przeprowadzane jest największe w Polsce badanie konsumenckie, ponad 2000 marek poddanych ocenie, próba badawcza n=15000.
Tagi: