W 2014 roku Grupa Kapitałowa LPP S.A. uruchomiła 196 sklepów, zwiększając tym samym sieć sprzedaży do 1516 placówek, a powierzchnię handlową o 134 tys. m kw. do 723 tys. m kw., tj. o 23%. W całym 2014 roku sprzedano towary za ponad 4,7 mld zł i wypracowano 482 mln zł zysku netto – o 11% więcej niż w roku poprzednim.
Przychody ze sprzedaży zrealizowane przez GK LPP SA w 2014 r. wyniosły 4 769 mln zł i były wyższe o 15,9% od tych w roku poprzednim. W raportowanym okresie wzrósł także zysk netto, który ukształtował się na poziomie ok. 481 mln zł, tj. o 11,3% większym niż w roku 2013 (ok.433 mln zł).
-
Na nasz wynik netto miała jednak wpływ jednorazowa operacja związana z utworzeniem aktywa na podatek dochodowy, z tytułu przeniesienia znaków towarowych do spółki cypryjskiej, co podniosło nasz zysk o 107 mln zł. Gdybyśmy nie uwzględnili tej operacji, zysk netto wyniósłby 375 mln zł, co oznacza spadek o 13% względem zysku wypracowanego w roku poprzednim – podsumowuje Marek Piechocki, prezes zarządu GK LPP S.A. -
Niestety konflikt na Ukrainie, rozpoczęty w lutym 2014 oraz duży spadek wartości rubla i hrywny, spowodowały spadek sprzedaży liczony w złotówce na rynku rosyjskim i ukraińskim oraz powstanie znaczących ujemnych różnic kursowych – dodaje.
Wyniki osiągnięte przez GK LPP SA w 2014 roku w podstawowej mierze zależały od funkcjonowania pięciu detalicznych sieci sprzedaży Reserved, Cropp, House, Mohito oraz Sinsay, przy czym najistotniejszą część przychodów i zysku wypracowały sklepy Reserved. Natomiast największą dynamikę przyrostu przychodów odnotowała sieć sprzedaży Mohito.
W 2014 r. powiększono powierzchnię handlową sklepów o ok. 136 tys. m kw. (ok. 23,1%). Łączna powierzchnia placówek sprzedaży detalicznej w całej GK LPP SA wyniosła ok. 724 tys. m kw., z czego ok. 311 tys. m kw. poza granicami Polski.
Przychody ze sprzedaży oraz wypracowane zyski przez GK LPP zależą zarówno od atrakcyjności oferty, sprawności organizacyjnej całej GK, jak również od sytuacji otoczenia. Trwający konflikt pomiędzy Rosją a Ukrainą prawdopodobnie uniemożliwi rozbudowę sieci sprzedaży GK w tych krajach w najbliższych kwartałach. W związku z tym LPP poszukuje możliwości rozwoju w krajach Europy Zachodniej.
Długoterminowa strategia rozwoju działalności GK LPP SA zakłada umocnienie dotychczasowej pozycji na rynkach, na który już funkcjonują spółki GK oraz ekspansję na nowe obszary geograficzne takie jak: Europa Zachodnia, Bałkany czy Bliski Wschód. Zwiększanie sieci sprzedaży ma być prowadzone jednocześnie z działaniami nastawionymi na wzrost efektywności funkcjonowania w każdym obszarze.
Na koniec 2014 roku GK LPP dysponowała siecią 1 516 sklepów prowadzących sprzedaż wyrobów wszystkich marek, o łącznej powierzchni handlowej ok. 724 tys. m kw. Plany na 2015 rok zakładają powstanie kolejnych placówek, które w konsekwencji doprowadzą do zwiększenia łącznej powierzchni sieci handlowej o około 16%.
Tagi: