Spółka LPP, zarządzająca markami Reserved, Cropp, House, Mohito oraz Sinsay, w IV kwartale 2013 roku osiągnęła 1 267 mln zł przychodów ze sprzedaży. W porównaniu do wyniku z IV kwartału 2012 roku, kiedy to wyniosły one 962 mln zł, odnotowano wzrost o około 32%.
Przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych spółki wzrosły w IV kwartale 2013 roku o 7,6%, a od początku roku o 7,7% (z pominięciem zmian kursów walut lokalnych w krajach, gdzie działają spółki GK LPP S.A.).
W IV kwartale GK LPP S.A. osiągnęła zysk z działalności operacyjnej w wysokości 262 mln zł. W ubiegłym roku w tym okresie GK LPP S.A. uzyskała zysk z działalności operacyjnej na poziomie 185 mln zł. Zysk netto wyniósł w IV kwartale 2013 roku około 182 mln zł w porównaniu z zyskiem netto 148 mln zł w IV kwartale 2012 roku.
Wyniki działalności operacyjnej osiągnięte w raportowanym okresie oraz całym 2013 roku były wyraźnie wyższe w stosunku do wypracowanych w analogicznych okresach roku poprzedniego (o ok. 40%). Zysk netto wzrósł mniej, bo o ok. 23%. Czynnikiem wpływającym negatywnie na wielkość wypracowanego zysku netto były ujemne różnice kursowe, które osiągnęły w IV kwartale wartość 35 mln zł, a w całym roku 78 mln zł (z czego ok. 70 mln zł ma charakter statystyczny).
W IV kwartale 2013 roku w salonach Reserved zrealizowano sprzedaż w wysokości 635 mln zł, a w placówkach Cropp w wysokości 199 mln zł. Sprzedaż zrealizowana w IV kwartale w sklepach House wyniosła 175 mln zł, natomiast w sklepach Mohito 144 mln zł. W najnowszym brandzie w portfolio spółki, w sieci Sinsay odnotowano sprzedaż na poziomie 37 mln zł.
W IV kwartale 2013 roku powierzchnia sieci sklepów wzrosła o 73,1 tys. mkw. Na koniec IV kw. 2013 roku GK LPP S.A. dysponowała 1 320 sklepami o łącznej powierzchni 588,7 tys. mkw.
Tagi: