LPP w raporcie za I półrocze 2013 r. poinformowało, że przychody ze sprzedaży w raportowanym okresie wzrosły o 22,8% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego, kształtując się na poziomie 1 741 809 tys. zł, a zysk brutto na sprzedaży wzrósł o 28,5%, wynosząc 1 005 635 tys. zł.
Przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych wzrosły w I półroczu 2013 roku o 4,2%, a w II kwartale o 8,8% (z pominięciem zmian kursów walut lokalnych w krajach, gdzie działają spółki GK LPP S.A.).
W efekcie, GK LPP zamknęła I półrocze 2013 roku zyskiem netto w wysokości 139 884 tys. zł, tj. większym o 25,1 % od zysku wypracowanego w analogicznym okresie ubiegłego roku.
W I półroczu 2013 roku najlepsza dynamika sprzedaży została osiągnięta poza Unią Europejską, w Rosji oraz na Ukrainie. Najwyższą sprzedaż odnotowano w tym okresie w salonach Reserved, w których osiągnęła ona poziom 894 385 tys. zł oraz w placówkach Cropp Town, gdzie uzyskano 294 869 tys. zł. Sprzedaż zrealizowana w I półroczu w sklepach House wyniosła 226 288 tys. zł, w sieci Mohito 191 017 tys. zł., a w salonach Sinsay 15 042 tys. zł.
W pierwszych sześciu miesiącach 2013 r. uruchomiono nowe sklepy o łącznej powierzchni około 64,4 tys. mkw., zwiększając tym samym całkowitą powierzchnię sklepów do ok. 498 tys. mkw. (1 179 sklepów) z czego 184 tys. mkw. (373 sklepów) zlokalizowanych zostało poza granicami Polski.
Tagi: