LPP notuje wzrost sprzedaży w I kwartale 2017 r.

2017-05-18 | 11:00

W pierwszym kwartale 2017 roku przychody firmy LPP osiągnęły prawie 1,4 mld zł i wzrosły o 16 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Marża brutto wyniosła 45,6 proc. To kolejny kwartał z rzędu, gdy sprzedaż w tzw. sklepach porównywalnych (LFL) zanotowała wzrost o prawie 5 proc. w skali całej grupy. Szczególnie jednak istotnym wskaźnikiem jest wzrost przychodów w segmencie e-commerce – wyniósł on równo 100 proc. w porównaniu z pierwszym kwartałem 2016 roku. Budując globalną rozpoznawalność marki, 17 maja firma otwiera flagowy salon Reserved w kolejnej europejskiej stolicy – Berlinie. To już 19 placówka tej marki w Niemczech.

Wzrost sprzedaży w sklepach porównywalnych dowodzi, że przyjęta przez nas strategia przynosi pozytywne efekty. Sprzedaż rośnie nie tylko ze względu na nowe otwarcia salonów, pokazują to również dane dotyczące sprzedaży na m2 powierzchni. Nasze tegoroczne kolekcje zostały szczególnie dobrze przyjęte przez kobiety. Wdrożona na początku roku nowa polityka wyprzedażowa pozwoliła nam ograniczyć koszty związane z utrzymaniem zapasów magazynowych i transportu końcówki kolekcji. Jednocześnie klientom zaoferować mogliśmy atrakcyjne ceny na te modele – co miało wpływ na marżę w pierwszym kwartale. W efekcie firma zmniejsza obciążenia związane z utrzymywaniem dużych zapasów kolekcji z poprzednich sezonów

– mówi Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes i dyrektor finansowy LPP.

Całkowita wartość sprzedaży on-line stanowi już 4 proc. całej sprzedaży grupy LPP, a w Polsce jest to 6 proc. Coraz bliżej do osiągnięcia założonego na 2020 rok celu, jakim jest uzyskanie 7-8 proc. przez sprzedaż internetową w skali całej grupy. W 2017 roku firma planuje kolejne otwarcia sklepów flagowych w Europie Zachodniej.

Największe wzrosty zanotowała marka Sinsay – ze względu na dynamiczny rozwój w kraju i za granicą. W pierwszym kwartale 2017 roku sprzedaż detaliczna grupy na m kw. była wyższa o 9,5 proc. w porównaniu do pierwszego kwartału 2016 roku. Największy wzrost sprzedaży LPP odnotowało w Europie Wschodniej – prawie 32 proc porównując rok do roku.

Początek 2017 roku to dla LPP także czas debiutów na nowych rynkach – w oparciu o umowy franczyzowe spółka otworzyła w Mińsku trzy sklepy – Reserved oraz Cropp i House. Dzięki wybranemu modelowi współpracy firma nie ponosi kosztów inwestycyjnych ani operacyjnych związanych z tymi salonami.

Tagi:
Oceń artykuł:

Źródło: LPP

LPP notuje wzrost sprzedaży w I kwartale 2017 r.

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.