Lidl w czołówce rankingu Greenpeace

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-02-13 | 13:30
Lidl zdobył 2. miejsce w rankingu detalistów Greenpeace, który organizacja opracowała na podstawie strategii sieci handlowych w zakresie pozyskiwania ryb, produktów rybnych i owoców morza. Wysoka pozycja sieci w rankingu, uzyskana już po raz kolejny z rzędu, jest tylko potwierdzeniem konsekwencji sieci we wspieraniu zrównoważonego rybołówstwa. Ranking jest częścią opublikowanego w połowie stycznia poradnika konsumenta „Dobra Ryba”.
Ranking Greenpeace ma na celu ułatwienie konsumentom wyboru miejsca zakupu ryb, produktów rybnych czy owoców morza. Detalistów oceniono biorąc pod uwagę kryteria takie jak odpowiedzialna polityka zakupu oraz jej zastosowanie w praktyce, identyfikowalność rozumiana jako zasób wiedzy posiadany przez detalistę, który pozwala prześledzić cały łańcuch produkcyjny, oraz zapewnienie dostępu do informacji klientom.
Wyniki rankingu Greenpeace są podpowiedzią dla tych konsumentów, którzy chcą kupować ryby i owoce morza odpowiedzialnie, to znaczy mając na uwadze zachowanie oraz odbudowanie naturalnego bogactwa ekosystemów mórz i oceanów. Dzięki wybieraniu odpowiedzialnych detalistów klienci mogą bowiem realnie przyczyniać się do poprawy stanu mórz i oceanów podczas codziennych zakupów.
Firma Lidl jest liderem polskiego rynku we wdrażaniu strategii odpowiedzialnego pozyskiwania ryb i owoców morza. Sieć współpracuje tylko z tymi dostawcami, którzy spełniają wytyczne zawarte w sformułowanej i wdrożonej polityce zakupu ryb i skorupiaków. Lidl unika sprzedaży gatunków ryb i owoców morza zagrożonych wyginięciem.
Już kilka lat temu ze sklepów sieci całkowicie wycofano takie gatunki jak rekin, miecznik, okoń czerwony oraz węgorz, które znalazły się między innymi na „Czerwonej liście gatunków morskich”, opublikowanej przez Greenpeace. Natomiast w sprzedaży sieci dostępne są produkty z certyfikatem MSC, który jest gwarancją połowu przyjaznego dla środowiska. Wyniki tegorocznego rankingu Greenpeace są więc potwierdzeniem konsekwencji działania sieci Lidl, która po raz kolejny znalazła się w ścisłej czołówce zestawienia, zdobywając 74 punkty na 100 możliwych.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2014-05-10 do 2014-05-11

Zobacz także

Lidl w czołówce rankingu Greenpeace

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.