Komputronik SA: Wzrost przychodów o 22% w ostatnim roku obrotowym

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-06-25 | 17:37
Grupa Kapitałowa Komputronik SA w ostatnim roku obrotowym, który zakończył się 31 marca 2013 r., wypracowała przychody na poziomie 1,24 mld zł, tj. o 22% wyższe niż rok wcześniej. Na uwagę zasługuje fakt, że po pierwszym półroczu ubiegłego roku finansowego dynamika wzrostu przychodów była niewielka, a istotne przyspieszenie wzrostu przychodów zanotowano od listopada 2012 roku.
Dynamika przychodów Komputronik SA zdecydowanie wykraczała poza średnią rynkową, dzięki realizowanym w tym okresie projektom, z których najważniejsze to: zmiana polityki cenowej, rozwój eksportu i nowe koncepcje w obszarze e-commerce.
Pomimo zaostrzającej się konkurencji i konieczności relatywnie kosztownego dostosowania swojej działalności do nowych wymagających warunków rynkowych, spółka wypracowała zadowalający zysk z działalności gospodarczej na poziomie 5,5 mln zł (4,6 mln zł po opodatkowaniu). Natomiast zysk netto Grupy Kapitałowej to 2,5 mln zł. Korzystną tendencją, obserwowaną w szczególności w ostatnim kwartale roku obrachunkowego, jest poprawa wyników finansowych w stosunku do lat ubiegłych, co wiąże się z efektami generowanymi przez wspomniane wyżej projekty.
Spółka zwiększyła sprzedaż w niemal wszystkich segmentach swojej działalności, przy czym relatywnie największą dynamikę wypracowała w sprzedaży detalicznej do tzw. klienta końcowego, jak również w sprzedaży na rynki zagraniczne. Jednym z najistotniejszych motorów wzrostu przychodów w minionym roku obrotowym był wzrost sprzedaży w kanale internetowym, wypracowany przez sklep pod marką Komputronik.pl, oraz inne projekty e-commerce.
- Mimo mniejszej liczby salonów własnych, która wynika z przeprowadzonej optymalizacji, osiągnęliśmy średnio ponad 20% wzrost sprzedaży w salonach, które funkcjonują obecnie i działały w poprzednim roku. Wraz z utrzymywaniem niezbędnej dyscypliny kosztowej, wzrost ten przyczynia się do poprawy rentowności. Salony agencyjne Komputronik  –  nowy model współpracy partnerskiej, którego partnerzy wywodzą się głównie z wcześniejszych salonów franczyzowych  -  przyniósł średni wzrost sprzedaży o ponad 40% w tych samych placówkach. Salony agencyjne  uzyskały znacznie szerszy asortyment towarów  dostępnych  na miejscu oraz dostęp do pełnej oferty usług serwisowych i finansowych - mówi Wojciech Buczkowski, prezes Zarządu Komputronik S.A

Zobacz sklepy Komputronik w centrach handlowych
Tagi:
Oceń artykuł:

Zobacz także

Komputronik SA: Wzrost przychodów o 22% w ostatnim roku obrotowym

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.