Grupa Kapitałowa Komputronik SA w ostatnim roku obrotowym, który zakończył się 31 marca 2013 r., wypracowała przychody na poziomie 1,24 mld zł, tj. o 22% wyższe niż rok wcześniej. Na uwagę zasługuje fakt, że po pierwszym półroczu ubiegłego roku finansowego dynamika wzrostu przychodów była niewielka, a istotne przyspieszenie wzrostu przychodów zanotowano od listopada 2012 roku.
Dynamika przychodów Komputronik SA zdecydowanie wykraczała poza średnią rynkową, dzięki realizowanym w tym okresie projektom, z których najważniejsze to: zmiana polityki cenowej, rozwój eksportu i nowe koncepcje w obszarze e-commerce.
Pomimo zaostrzającej się konkurencji i konieczności relatywnie kosztownego dostosowania swojej działalności do nowych wymagających warunków rynkowych, spółka wypracowała zadowalający zysk z działalności gospodarczej na poziomie 5,5 mln zł (4,6 mln zł po opodatkowaniu). Natomiast zysk netto Grupy Kapitałowej to 2,5 mln zł. Korzystną tendencją, obserwowaną w szczególności w ostatnim kwartale roku obrachunkowego, jest poprawa wyników finansowych w stosunku do lat ubiegłych, co wiąże się z efektami generowanymi przez wspomniane wyżej projekty.
Spółka zwiększyła sprzedaż w niemal wszystkich segmentach swojej działalności, przy czym relatywnie największą dynamikę wypracowała w sprzedaży detalicznej do tzw. klienta końcowego, jak również w sprzedaży na rynki zagraniczne. Jednym z najistotniejszych motorów wzrostu przychodów w minionym roku obrotowym był wzrost sprzedaży w kanale internetowym, wypracowany przez sklep pod marką Komputronik.pl, oraz inne projekty e-commerce.
-
Mimo mniejszej liczby salonów własnych, która wynika z przeprowadzonej optymalizacji, osiągnęliśmy średnio ponad 20% wzrost sprzedaży w salonach, które funkcjonują obecnie i działały w poprzednim roku. Wraz z utrzymywaniem niezbędnej dyscypliny kosztowej, wzrost ten przyczynia się do poprawy rentowności. Salony agencyjne Komputronik – nowy model współpracy partnerskiej, którego partnerzy wywodzą się głównie z wcześniejszych salonów franczyzowych - przyniósł średni wzrost sprzedaży o ponad 40% w tych samych placówkach. Salony agencyjne uzyskały znacznie szerszy asortyment towarów dostępnych na miejscu oraz dostęp do pełnej oferty usług serwisowych i finansowych - mówi Wojciech Buczkowski, prezes Zarządu Komputronik S.A
Zobacz sklepy Komputronik w centrach handlowych
Tagi: