Komputronik osiąga 2,25 mld zł przychodów ze sprzedaży

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-06-23 | 16:03
Komputronik SA w roku obrotowym 2014/2015 odnotował dynamikę wzrostu skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży na poziomie 30,9% oraz wzrost skonsolidowanego zysku brutto o ponad 100%. Zakończony 31 marca rok obrachunkowy przyniósł kolejny rekord sprzedaży - 2,25 miliardów złotych.
W minionym roku obrachunkowym, rozpoczętym 1 kwietnia 2014 roku, Grupa Komputronik odnotowała systematyczny wzrost obrotów i dochodów. Zysk brutto w Grupie wyniósł 26 mln zł wobec 13 mln zł rok wcześniej. Z kolei skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej wzrósł niemal o połowę (49,1%) osiągając poziom 31,5 mln zł. Dalszej poprawie uległ wskaźnik udziału kosztów działalności w przychodach – wyniósł on 5,9% czyli o jeden punkt procentowy mniej niż w roku ubiegłym.
Zmiany odczytów najważniejszych wskaźników pozwoliły na osiągnięcie lepszych wyników operacyjnych i wypracowanie 39,4 mln zł zysku EBITDA wobec 26,3 mln zł rok wcześniej (wzrost o 49,6%).
Grupa odnotowała wzrosty we wszystkich kanałach sprzedaży, w tym także w kanale B2B. Dynamiczny wzrost sprzedaży do przedsiębiorstw na poziomie 59% to m.in. zasługa konsekwentnych działań spółek Komputronik Biznes, Komputronik API i Movity, dzięki którym Grupa stała się znaczącym integratorem branży IT na polskim rynku. Grupa odnotowała również wysoką dynamikę sprzedaży dla konsumentów, która wzrosła o ponad 29% w stosunku do ubiegłego roku, co jest wartością znacząco lepszą niż dynamika wzrostu rynku w Polsce. Wynik ten zawdzięcza trafnemu połączeniu e-commerce i sprzedaży poprzez sklepy stacjonarne.
- Zakończony okres rozliczeniowy to kolejny rok, który możemy zaliczyć do bardzo udanych. Komputronik stabilizuje swoją pozycję w ścisłej czołówce firm z branży. Jednocześnie nasze wyniki to dowód, że przyjęta przez nas długofalowa strategia przynosi zamierzone efekty. Transformacja salonów poprzez zwiększanie ich powierzchni, a tym samym poszerzanie ekspozycji, wprowadzanie nowych kategorii produktowych czy ekspansja na rynki zagraniczne to właściwe biznesowe decyzje – podsumowuje Wojciech Buczkowski, prezes zarządu Komputronik S.A. - Z pewnością będziemy kontynuować obraną drogę, rozwijając kanał sprzedaży detalicznej, sieć naszych salonów stacjonarnych, sklep internetowy, a także równie istotny dla nas kanał B2B – dodaje.
Ostatnie miesiące to także wiele istotnych dla Grupy wydarzeń. Z początkiem kwietnia Komputronik nawiązał współpracę z międzynarodową grupą handlową Expert International Sp. z o.o. Tym samym Polska znalazła się wśród 24 krajów, w których działa grupa. Dzięki współpracy Komputronik zyskał dostęp do jeszcze atrakcyjniejszych warunków nabywania towarów, w szczególności w branżach RTV i AGD, co w efekcie może przełożyć się wzrost rentowności działalności operacyjnej, a tym samym przyczynić się do wzmocnienia konkurencyjności na rynku.
Wśród planów Grupy na kolejny rok należy wymienić dalsze poszerzanie oferty sprzętu RTV i AGD, co jest ściśle związane z realizowaną strategią powiększania salonów w ramach sieci detalicznej, a także relaunch marki Karen.pl i związaną z tym kampanię. Komputronik będzie też dalej rozwijał marki własne - California Access, Accura, Fassino i Q-line, a także doskonalił uruchomione w marcu Centrum Obsługi Klienta.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2015-10-17 do 2015-10-18

Komputronik osiąga 2,25 mld zł przychodów ze sprzedaży

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.