Prasa i bilety komunikacji miejskiej to nadal najchętniej kupowane towary w salonikach prasowych – wynika z analizy przeprowadzonej przez Kolportera i podsumowującej sprzedaż w pierwszym kwartale 2017 r.
Najpopularniejszą usługą, z której korzystają klienci saloników jest płatność rachunków.
– Możliwość regulowania opłat w naszych punktach wprowadziliśmy w 2006 roku. Klienci przyzwyczaili się już do tego, że w saloniku mogą opłacić dowolny rachunek, ilość tego typu transakcji rośnie z roku na rok – mówi Dariusz Materek, rzecznik prasowy Kolportera.
Poza tradycyjnym, wiodącym asortymentem klienci saloników prasowych chętnie kupowali także artykuły spożywcze i papiernicze.
Nową tendencją, która jest wyraźnie widoczna w naszych analizach jest szybko rosnąca popularność nowoczesnych produktów, wprowadzonych do naszej oferty stosunkowo niedawno. To m.in. doładowania do gier, karty przedpłacone Paysafecard, e-bilety czy karty podarunkowe. Zarówno pod względem ilości sprzedanych produktów tego typu, jak i uzyskanego obrotu zaczynają być coraz bardziej znaczącym asortymentem. Przewidujemy, że w przyszłości ta tendencja będzie jeszcze wyraźniej widoczna
– dodaje Dariusz Materek.
Kolporter jest największym dystrybutorem prasy w Polsce. Oferuje kompleksową obsługę punktów handlowych i sieci sprzedaży oraz świadczy usługi logistyczne i reklamowe. Kolporter zarządza siecią ponad 1000 Saloników Prasowych i salonów Top-Press. Spółka zatrudnia w całym kraju ponad tysiąc osób.