IKEA od wielu lat wspiera programy edukacyjne dla dzieci z krajów rozwijających się, realizowane przez organizacje UNICEF i Save the Children. W ramach kampanii „Pluszaki dla edukacji. 1 euro to majątek” IKEA Foundation, podobnie jak w ubiegłych latach, przekaże na ten cel 1 euro od każdej pluszowej zabawki lub książeczki dla najmłodszych sprzedanej w sklepach IKEA.
Szacuje się, że projekty finansowane obecnie przez IKEA Foundation do końca 2015 roku obejmą pomocą 100 milionów dzieci. Kampania „Pluszaki dla edukacji. 1 euro to majątek” została zainaugurowana w 2003 roku. Od tego czasu IKEA Foundation dotarła do ponad 10 milionów dzieci, przekazując 57 milionów euro na sfinansowanie 90 projektów realizowanych przez UNICEF i Save the Children w 46 krajach. Obecnie IKEA Foundation jest największym na świecie darczyńcą korporacyjnym na rzecz obu tych organizacji. Dofinansowywane przez nią programy to m.in. rozwój szkolnictwa w Afryce realizowany przez UNICEF, a także projekty organizacji Save the Children w Europie Wschodniej i Azji, mające na celu wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci z mniejszości etnicznych, ubogich czy niepełnosprawnych, często dyskryminowanych, a nawet padających ofiarą przemocy. Wiele działań, oprócz bezpośredniej pomocy dzieciom, obejmuje również szkolenia dla nauczycieli, rodziców oraz innych opiekunów.
-
Przez ostatnie 11 lat miliony dzieci skorzystały z dostępu do dobrej jakości edukacji dzięki znaczącym środkom przekazanym przez IKEA Foundation, a także wsparciu klientów oraz pracowników IKEA na całym świecie – powiedziała Leila Pakkala, dyrektor ds. partnerstwa i fundraisingu w UNICEF.
W sierpniu 2013 roku w sklepach IKEA pojawił się nowy asortyment pluszowych zabawek. Wśród nich znajdują się m.in.: księżniczka NOJSIG, król GULLGOSSE, wilk LUFSIG, elf KRULLIG czy wróżka z czarodziejską różdżką SÅNGTRAST. Ponadto także w tym roku IKEA stawia na edukację dzieci poprzez czytanie im książek i spędzanie z nimi czasu. Do oferty sieci weszła już nowa książeczka autorstwa Ulfa Starka pt. „Księżniczka i zaginione szczęście”, której bohaterami są pluszaki z nowego asortymentu.
-
Pluszaki IKEA wzbudzają uśmiech na
twarzach tysięcy maluchów, a niestety dużo dzieci na świecie nie ma
wielu powodów do radości. Nie mają one dostępu do podstawowych dóbr,
których posiadanie jest dla większości z nas czymś naturalnym i
oczywistym, jak np. czysta woda, pożywienie czy edukacja. Dzięki naszej
corocznej kampanii "Pluszaki dla edukacji. 1 euro to majątek" możemy
dokonywać prawdziwych zmian, umożliwiając kolejnym tysiącom dzieci
zdobycie dobrego wykształcenia – powiedział Per Heggenes, dyrektor zarządzający IKEA Foundation.
W wyniku ubiegłorocznej edycji kampanii zebrano 9,3 miliona euro, z czego ponad 200 tysięcy euro pochodziło z Polski. Tegoroczna, jedenasta już edycja będzie prowadzona od 10 listopada 2013 roku do 4 stycznia 2014 roku.
Tagi: