Akcja charytatywna prowadzona w perfumeriach Sephora polega na sprzedaży świątecznych maskotek, z których dochód przeznaczany jest na rzecz fundacji Toutes à l’école. W tym roku bohaterem przedsięwzięcia jest pluszowa papuga- Beauty Bird, która stanowi nie tylko uroczy upominek, ale także pozwala spełniać marzenia o lepszym życiu. Dochody z jej sprzedaży zostaną bowiem przekazane fundacji Toutes à l’école wspierającej edukację dziewczynek z ubogich rodzin w Kambodży. Każdy klient, który będzie chciał wesprzeć akcję, może nabyć maskotkę we wszystkich perfumeriach Sephora od połowy listopada do końca grudnia 2013 roku.
Tegoroczna zbiórka to już czwarta edycja akcji, w której bierze udział Sephora Polska. Jej inicjatorem jest Sephora Francja wspierająca fundacje Toutes à l’école („Wszystkie do szkoły”) już od sześciu lat.
Sukces poszczególnych edycji akcji zależy od atrakcyjności maskotki, która jest każdorazowo ściśle powiązana z ideą Świąt lansowaną przez Sephora. Papuga Kakadu idealnie wpisuje się w tegoroczną wizję Sephora jako towarzyszka Lady Barock. Ze sprzedaży każdej zabawki marka przekazuje 15 zł na konto fundacji.
Na początku 2013 roku cała sieć Sephora przekazała 250 tysięcy euro na rzecz fundacji Toutes à l’école. Fundusze, które zostały zebrane w ramach zeszłorocznej akcji świątecznej, zostały przeznaczone na edukację 100 dziewczynek w szkole Happy Chandara School. Dodatkowo dla każdej z uczennic ufundowano pierwszą w ich życiu zabawkę.
Wszystkie fundusze pozyskane ze sprzedaży maskotek są przekazywane na budowę szkół w Kambodży i akcje mające na celu zapewnienie edukacji dziewczynkom z ubogich rodzin, czyli zapewnienie im lepszego startu w przyszłość. W tym roku w szkole Happy Chandara School uczy się 850 dziewcząt.
-
W okresie Świąt myślimy nie tylko o najbliższych, ale również o osobach potrzebujących. W tym okresie bardziej otwierają nam się serca i oczy na potrzeby i problemy innych ludzi. Nasza maskotka, papuga Kakadu, doskonale wpisuje się w ideę „mądrego”, a zarazem ekstrawaganckiego prezentu – kupujemy najbliższej osobie wyjątkową maskotkę ze świadomością wspierania ubogich. Nie wszyscy mają czas i chęci, aby proaktywnie szukać organizacji lub akcji, które mogą wspomóc. Często wolą skorzystać z gotowych rozwiązań. Część naszych klientów działa też pod wpływem impulsu – kupują maskotkę, gdy dowiadują się na jaki cel zbierane są fundusze lub po prostu się im ona podoba- mówi Sergiusz Osmański, dyrektor artystyczny i PR, Sephora Polska.
Tagi: