Złoty Laur Klienta 2016 w kategorii jakość obsługi, plebiscyt o ogólnopolskim zasięgu „Kobieta Roku KiK” oraz intensywna ekspansja brandu na terenie całego kraju – tak w największym skrócie można podsumować główne dokonania tej sieci detalicznej w 2016 r., które świadczą o tym, że obrana przez firmę ścieżka rozwoju i strategia komunikacji okazały się być trafną odpowiedzią na zapotrzebowanie polskiego rynku.
Świadome podejmowanie decyzji oraz konsekwentna realizacja obranych założeń w zgodzie z wyznawanymi zasadami sprawiły, że nasza firma nie tylko utrzymała swoją pozycję jednej z wiodących sieci detalicznych na polskim, a także zagranicznym rynku, ale również poczyniła ogromny krok naprzód, dynamicznie się rozwijając. Świadczy o tym zarówno liczba i lokalizacje otwartych w ciągu ostatnich 12 miesięcy nowych sklepów, jak i pozytywny feedback ze strony naszych klientów, którego najlepszym przykładem jest uhonorowanie marki KiK tak prestiżowym wyróżnieniem, jakim jest Złoty Laur Klienta
– mówi dyrektor generalny brandu, Mariusz Kulik.
Tytuł został przyznany w kategorii „jakość obsługi”, co wpisuje się w podejście firmy ukierunkowanej na osiągnięcie maksymalnego zadowolenia klientów.
Choć zgodnie z głównymi założeniami nasza oferta ma za zadanie spełniać najwyższe standardy jakości w stosunku do ceny – zarówno w odniesieniu do samych produktów, jak i komfortu dokonywania zakupów – starania o usatysfakcjonowanie naszych klientów nie kończą się w momencie, w którym opuszczają oni jeden ze sklepów KiK. Stąd też realizowana przez nas strategia kreowania brand awerness odbywa się w sposób, który pozwala zaoferować im tak zwaną wartość dodaną, sprawiającą, że obcowanie z naszą marką przynosi klientom dodatkowe, wymierne korzyści
– kontynuuje Mariusz Kulik.
Marka KiK kieruje swoją ofertę do wszystkich grup wiekowych, z nastawieniem na rodziny z dziećmi, co przekłada się na precyzyjną strategię marketingową brandu. W prowadzonych działaniach promocyjnych kładzie ona nacisk nie tylko na „przyciągnięcie” klientów dodatkowymi profitami, lecz także różnorodność – tak, by trafiły one do jak najszerszej grupy odbiorców.
Do naszych najpoważniejszych i zarazem cieszących się największym zainteresowaniem przedsięwzięć w 2016 r. należy plebiscyt „Kobieta Roku KiK”, którego zakończenie nastąpi w styczniu 2017 r. wraz z oficjalną Galą Finałową. Jego ideą jest wyłonienie i uhonorowanie wyjątkowych Polek spośród tych, o których na co dzień nie czyta się w gazetach i nie widzi ich w telewizji, ponieważ nie należą do grona gwiazd, ale reprezentują miliony ciężko pracujących, zaangażowanych w przeróżne przedsięwzięcia polskich kobiet, z którymi utożsamiają się nasze klientki
– podkreśla dyrektor generalny KiK.
9 finalistek – które zawalczą o tytuł Kobiety Roku KiK, główną nagrodę w postaci 20 tys. zł oraz sesję zdjęciową na okładkę prospektu reklamowego firmy – zostało wybranych przez głosujących internautów w comiesięcznych edycjach, co zaktywizowało społeczność związaną z marką w Internecie
- dodaje.
Obecność brandu w sieci, jak również strategia oferowania wartości dodanej, jest realizowana także poprzez funkcjonowanie marki w najpopularniejszych mediach społecznościowych. To właśnie tam publikowane są informacje o aktualnych akcjach i promocjach dostępnych w sklepach, co dodatkowo pozwala poznać opinie klientów. Natomiast wirtualną odpowiedź na aktualne trendy stanowi firmowy blog „Szafa Kiki” o profilu modowo-wnętrzarskim, który prezentuje outfity i aranżacje stworzone z oferowanych przez markę produktów.
Skutkiem rosnących potrzeb i wymagań klientów jest również intensywna ekspansja marki.
Założenia na 2016 r. odnoszące się do liczby sklepów funkcjonujących pod szyldem KiK w Polsce zostały zrealizowane w stu procentach, dzięki czemu obecnie możemy się pochwalić ponad 150 sklepami w całym kraju. To, obok wyjątkowego wyróżnienia naszego brandu Laurem Klienta i umożliwieniem - dzięki naszemu plebiscytowi - zaistnienia w szerszej świadomości naprawdę szczególnym Polkom, postrzegamy jako nasz największy sukces upływających 12 miesięcy
– podsumowuje Mariusz Kulik.