W dzisiejszych czasach to prawie niemożliwe, by pozostać niezauważonym
przez korporacje i rządy. Dzięki szeregowi nowych technologii, przedsiębiorstwa są w stanie gromadzić dane osobowe. Trend, który
nazywamy końcem anonimowości został opracowany w rankingu działu badań
JWT Intelligence. Zestawienie ukazuje łącznie 10 Trendów na 2014 rok, które
wpływają na sposób myślenia i zachowania konsumentów.
Tegoroczna prognoza pokazuje m.in., że obraz będzie miał jeszcze większą
przewagę nad tekstem, niedoskonałości mają swoje zalety, a technologie,
które pomagają markom lepiej zrozumieć myśli i nastroje klientów oraz
reagować w odpowiedni sposób znacznie się rozwiną.
Prawie 9 na 10 z 1003 amerykańskich i brytyjskich ankietowanych
stwierdziło, że znacznie trudniej być anonimowym zarówno online, jak i w
prawdziwym życiu. A dwie trzecie wyznały, że stają się coraz bardziej
zaniepokojone postępem technologii, która pozwala tak łatwo śledzić
działania i zachowania ludzi. Mniej niż połowa natomiast twierdzi, że jest gotowa do
rezygnacji z prywatności, w zamian za różne korzyści.
Zgodnie z ankietą JWT Intelligence, 87 % amerykańskich i brytyjskich
konsumentów obawia się, że firmy nie dbają o ich prywatność . Zdaniem
autorów prognozy, wraz z rozwojem technologii narastać będzie niechęć
konsumentów i obawa o to, co może przynieść dalszy postęp. Będziemy
również przywiązywali coraz większą wagę do kwestii człowieczeństwa,
etyki i bezpieczeństwa we współczesnym świecie.
10 trendów konsumenckich wg rankingu JWT Intelligence:
1. Rozrywka, odpowiednia narracja i marketing doświadczeń, które jeszcze mocniej zaangażują wyobraźnię i uwagę konsumentów
2. Rosnąca przewaga obrazu nad tekstem
3. Oczekiwania wobec szybkości i łatwości dostępu do produktów i usług
4. Urządzenia mobilne stające się szansą na lepsze życie, ułatwiające
dostęp do usług finansowych, nowych narzędzi biznesowych, lepszej opieki
medycznej oraz edukacji
5. Rosnąca liczba tzw. interfejsów mózg-komputer, pozwalających na
bezpośrednią komunikację między mózgiem człowieka a urządzeniem
zewnętrznym, a także technologii umożliwiających rozpoznawanie emocji
6. Stała obserwacja przez firmy i rządy
7. Narastająca niechęć konsumentów i obawa o to, co może przynieść dalszy postęp technologiczny
8. Zmieniające się normy społeczne oraz brak ustalonych reguł, co sprzyja tworzeniu mieszanki łączącej tradycję z nowymi ideami
9. Niedoskonałość stająca się nową atrakcją, kojarzona z autentycznością
i oddawaniem całej różnorodności dóbr dostępnych w codziennym życiu
10. Doświadczanie w sposób bardziej świadomy i odrzucenie tego, co dekoncentruje, a skupienie się na byciu tu i teraz
Tagi: