JWT Intelligence: Najnowsze trendy konsumenckie na 2014 rok

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-12-24 | 18:05
W dzisiejszych czasach to prawie niemożliwe, by pozostać niezauważonym przez korporacje i rządy. Dzięki szeregowi nowych technologii, przedsiębiorstwa są w stanie gromadzić dane osobowe. Trend, który nazywamy końcem anonimowości został opracowany w rankingu działu badań JWT Intelligence. Zestawienie ukazuje łącznie 10 Trendów na 2014 rok, które wpływają na sposób myślenia i zachowania konsumentów.
Tegoroczna prognoza pokazuje m.in., że obraz będzie miał jeszcze większą przewagę nad tekstem, niedoskonałości mają swoje zalety, a technologie, które pomagają markom lepiej zrozumieć myśli i nastroje klientów oraz reagować w odpowiedni sposób znacznie się rozwiną.
Prawie 9 na 10 z 1003 amerykańskich i brytyjskich ankietowanych stwierdziło, że znacznie trudniej być anonimowym zarówno online, jak i w prawdziwym życiu. A dwie trzecie wyznały, że stają się coraz bardziej zaniepokojone postępem technologii, która pozwala tak łatwo śledzić działania i zachowania ludzi. Mniej niż połowa natomiast twierdzi, że jest gotowa do rezygnacji z prywatności, w zamian za różne korzyści.
Zgodnie z ankietą JWT Intelligence, 87 % amerykańskich i brytyjskich konsumentów obawia się, że firmy nie dbają o ich prywatność . Zdaniem autorów prognozy, wraz z rozwojem technologii narastać będzie niechęć konsumentów i obawa o to, co może przynieść dalszy postęp. Będziemy również przywiązywali coraz większą wagę do kwestii człowieczeństwa, etyki i bezpieczeństwa we współczesnym świecie.
10 trendów konsumenckich wg rankingu JWT Intelligence:
1. Rozrywka, odpowiednia narracja i marketing doświadczeń, które jeszcze mocniej zaangażują wyobraźnię i uwagę konsumentów
2. Rosnąca przewaga obrazu nad tekstem
3. Oczekiwania wobec szybkości i łatwości dostępu do produktów i usług
4. Urządzenia mobilne stające się szansą na lepsze życie, ułatwiające dostęp do usług finansowych, nowych narzędzi biznesowych, lepszej opieki medycznej oraz edukacji
5. Rosnąca liczba tzw. interfejsów mózg-komputer, pozwalających na bezpośrednią komunikację między mózgiem człowieka a urządzeniem zewnętrznym, a także technologii umożliwiających rozpoznawanie emocji
6. Stała obserwacja przez firmy i rządy
7. Narastająca niechęć konsumentów i obawa o to, co może przynieść dalszy postęp technologiczny
8. Zmieniające się normy społeczne oraz brak ustalonych reguł, co sprzyja tworzeniu mieszanki łączącej tradycję z nowymi ideami
9. Niedoskonałość stająca się nową atrakcją, kojarzona z autentycznością i oddawaniem całej różnorodności dóbr dostępnych w codziennym życiu
10. Doświadczanie w sposób bardziej świadomy i odrzucenie tego, co dekoncentruje, a skupienie się na byciu tu i teraz
Tagi:
Oceń artykuł:

Zobacz także

JWT Intelligence: Najnowsze trendy konsumenckie na 2014 rok

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.