W roku gospodarczym 2013 skonsolidowany obrót firmy Jack Wolfskin, producenta artykułów outdoorowych z Idstein, wynosił 324 mln euro. Spadek wynika głównie z trudnej sytuacji na największych na chwilę obecną rynkach zbytu, jakimi są Niemcy i Austria, jak również z konsolidacji struktury dystrybucji. Natomiast na rynkach międzynarodowych – zwłaszcza w Wielkiej Brytanii, Europie Wschodniej i Chinach – nadal notowano wysoki wzrost.
-
W 2013 roku ciężko pracowaliśmy i dzięki wysokiemu udziałowi nowych produktów w kolekcji, wyznaczaniu personalnych i strukturalnych kierunków rozwoju w dystrybucji, jak również rozbudowie działań w Rosji przygotowaliśmy podłoże dla wzrostu w bieżącym roku gospodarczym – wyjaśnia Michael Rupp, dyrektor generalny firmy Jack Wolfskin. -
Bardzo korzystny rozwój naszych najbardziej kluczowych rynków w Wielkiej Brytanii (+45%), Europie Wschodniej (+13,7%) oraz Chinach (+25%) jest pierwszym owocem naszych starań.
Ulegający wyraźnemu wzrostowi zakres zamówień w Europie dodatkowo umacnia nas na naszym aktualnym kursie i umożliwia optymistyczne prognozowanie na bieżący rok gospodarczy.
Na koniec roku gospodarczego 2013 liczba pracowników zatrudnionych w całym koncernie Jack Wolfskin wynosiła ok. 700.
Tagi: