Z wyłączeniem jednorazowego zdarzenia, czyli dodatkowej sprzedaży licencjonowanych produktów UEFA EURO prowadzonej w roku 2012 na stadionach i strefach kibiców, sieć Intersport Polska S.A. osiągnęła w roku 2013 porównywalne obroty w stosunku do ubiegłego roku. Odnotowała jednak stratę brutto w wysokości 2,100 mln zł, wobec zysku brutto na poziomie 1,022 mln zł wypracowanego w 2012 r.
Spółka Intersport osiągnęła całkowity przychód netto ze sprzedaży towarów i usług w wysokości 219,866 mln zł, czyli o 5,6% mniej w stosunku do łącznych obrotów w 2012 roku, w którym odnotowano 233,004 mln zł, w tym 13,323 mln zł ze sprzedaży produktów UEFA EURO. Porównywalne przychody ze sprzedaży towarów i usług rok do roku ukształtowały się na poziomie 219,866 mln zł w 2013 r., a w roku 2012 wyniosły 219,681 mln zł - bez dodatkowej sprzedaży licencjonowanych produktów UEFA EURO prowadzonej na stadionach i strefach kibiców.
W wyniku procesu optymalizacji spółka zmniejszyła rok do roku koszty - zużycia materiałów i energii o 13,8%; usług obcych o 1,9% oraz koszty finansowe o 35%. Niestety ze względu na brak aury zimowej oraz konieczność przeprowadzenia akcji wyprzedażowej, sieć Intersport Polska obniżyła w IV kwartale marże ze sprzedaży, co ostatecznie wpłynęło na odnotowaną stratę roczną.
Wartość EBITDA wyniosła 6,700 mln zł, wobec wartości EBITDA w wysokości 10,312 mln zł w roku 2012.
Szczegółowy raport finansowy za rok 2013 zostanie opublikowany w dniu 21 marca 2014 roku, po zweryfikowaniu wszystkich danych przez biegłego rewidenta.
Tagi: