W okresie od lipca do sierpnia 2013 roku spółka Intersport Polska S.A. wypracowała przychody netto ze sprzedaży w wysokości 50, 2 mln zł, czyli porównywalne jak w III kwartale 2012 roku (było: 50,3 mln zł) oraz odnotowała stratę brutto w wysokości 1,9 mln zł, czyli o 29% mniejszą niż w analogicznym okresie 2012 roku (strata była na poziomie: 2,7 mln zł).
Narastająco, od stycznia do września 2013 roku, spółka wypracowała przychody netto ze sprzedaży w wysokości 159,9 mln zł, czyli o 8,8% mniej w stosunku do analogicznego okresu 2012 roku (było: 175, 3 mln zł, w tym 13,3 mln zł z dodatkowej sprzedaży licencjonowanych produktów UEFA EURO 2012);
Mniejsza strata w III kwartale 2013 roku związana jest z optymalizacją kosztów jak i wyższą marżą w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Ze względu na sezonowość sprzedaży artykułów sportowych, Spółka rokrocznie w III kwartale odnotowuje straty. Z roku na rok spółka stara się ograniczać stratę poprzez szereg działań związanych z aktywizacją sprzedaży.
W III kwartale 2013 roku spółka podpisała nową umowę najmu lokalu handlowego w CH Zakopianka w Krakowie oraz przedłużyła umowę najmu lokalu handlowego zlokalizowanego w Galerii Wisła w Płocku. Obie umowy zostały zawarte na lepszych warunkach finansowych, co powinno w przyszłości poprawić rentowność tych sklepów.
Tagi: