I półrocze 2013 roku miało dwa różne oblicza. W I kwartale zanotowano kilku procentowy spadek sprzedaży i w związku z tym osiągnięto słabsze wyniki od oczekiwań. II kwartał zarząd ocenia pozytywnie – we wszystkich miesiącach wiosennych zanotowano planowane wzrosty sprzedaży na głównych kategoriach całorocznych. Ogólny wynik I półrocza jest dodatni, ale oczywiście niższy niż w roku 2012, głównie za sprawą wysokiej bazy porównawczej uwzględniającej jednorazową sprzedaż produktów EURO.
Spółka Intersport Polska S.A. w I półroczu 2013 roku wypracowała przychody netto ze sprzedaży w wysokości 109.694 tys. zł, czyli o 12,2% niższe wobec 124.929 tys. zł osiągniętych w analogicznym okresie 2012 roku, który uwzględniał jednorazową sprzedaż licencjonowanych produktów UEFA EURO 2012.
W I półroczu 2013 roku spółka zanotowała zysk brutto na poziomie 262 tys. zł przy zysku brutto na poziomie 5.152 tys. zł w analogicznym okresie ubiegłego roku. Na wyniki I półrocza 2013 roku negatywnie wpłynął I kwartał br., w którym spółka odnotowała o 8,1% niższe przychody oraz o 49,6% niższy zysk brutto w porównaniu do I kwartału 2012 roku. Pozytywny wpływ na wynik I półrocza miał wzrost sprzedaży o 6,6% na porównywalnych sklepach w II kwartale 2013 roku.
W I półroczu 2013 roku spółka zmniejszyła koszty działalności o 2.878 tys. zł w porównaniu do analogicznego okresu 2012 roku, między innymi w pozycji - zużycie materiałów i energii. To efekt renegocjowanych pod koniec 2012 roku umów, dzięki czemu koszty mediów w 2013 roku maleją.
W analizowanym okresie spółka obniżyła poziom zapasów o 16%, głównie dzięki zmniejszeniu zapasów towarów zimowych oraz jeszcze lepszej gospodarki magazynowej.
W ramach planowanej polityki finansowej zarząd Intersport Polska S.A. w analizowanym okresie nawiązał współpracę z Bankiem Zachodnim WBK SA, który udzielił spółce produktów długo i średnioterminowych refinansujących całość zadłużenia w Raiffeisen Bank Polska SA. Wobec czego stan zobowiązań krótkoterminowych wobec pozostałych jednostek z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek na dzień 30.06.2013 r. wyniósł 13.635,5 tys. zł i zmniejszył się o 17,3% w stosunku do I połowy 2012 r.
Spółka kontynuuje proces optymalizacji powierzchni sprzedaży całej sieci poprzez zmianę lokalizacji i powierzchni sklepów w CH Borek we Wrocławiu oraz w CH Zakopianka w Krakowie, co wpłynie na obniżenie kosztów prowadzonej w tych lokalizacjach działalności oraz poprzez planowane otwarcie nowego sklepu w 2013 roku w CH Galeria Bronowice w Krakowie.
Tagi: