InPost – operator logistyczny, w którego zainwestowały jedne z największych amerykańskich funduszy inwestycyjnych (Advent International oraz KKR) – wygrał przetarg na dostawę Paczkomatów® dla miasta Salzburg w Austrii. Spółka zarządzająca Salzburg AG wyłoniła InPost jako strategicznego dostawcę technologii InPost Paczkomaty®. W perspektywie 5 najbliższych lat w mieście zostanie rozstawionych 1000 urządzeń. Pierwsze maszyny pojawią się już w lipcu 2019 r. w kluczowych lokalizacjach Salzburga.
InPost dostarczy swój najnowszy model maszyny NEW FM, który spełnił wszystkie wymagające kryteria miasta Salzburg. Dodatkowo, w ramach współpracy InPost wspiera partnera swoim know-how oraz wykwalifikowanym zespołem w zakresie usług posprzedażowych.
Jest to kolejny rynek, na którym pojawią się urządzenia InPost – w poprzednich latach Paczkomaty® zostały dostarczone także operatorom w takich krajach, jak: Zjednoczone Emiraty Arabskie, Estonia, Litwa, Łotwa, Czechy, Słowacja, Słowenia, Islandia, Irlandia, Kolumbia, Brazylia i Australia.
Europa zaczyna doceniać wygodę automatyzacji usług – nie tylko w zakresie dostawy i odbioru przesyłek – ale także innych opcji, jakie mogą oferować nasze maszyny. Polska niewątpliwie jest w tym zakresie pionierem – nie ma drugiego kraju w Europie, który tak masowo korzystałby z Paczkomatów®. Historia naszego rozwoju pokazała, że Stary Kontynent potrzebował więcej czasu, by zrozumieć ideę maszyn dostępnych w trybie 24/7. Wygląda jednak na to, że dotykający wszystkie kraje brak rąk do pracy – przy jednoczesnym niesłabnącym, dwucyfrowym wzroście e-commerce – wymusi automatyzację, a Paczkomaty® idealnie wpisują się w ten model. W Polsce Paczkomaty® InPost cieszą się ogromną popularnością i jestem głęboko przekonany, że mieszkańcy Salzburga również docenią dostępność, wygodę i prostotę korzystania z takich usług. Paczkomaty® InPost spełniły wysokie wymagania, jakie przedstawiła strona austriacka – pokazuje to, że nasza technologia paczkomatowa jest jedną z najlepszych na świecie
– powiedział Rafał Brzoska, prezes InPost.
Liczba Paczkomatów® InPost (4800 urządzeń w Polsce) przekroczyła skalę placówek własnych Poczty Polskiej (4600 ). Tym samym sieć wygodnych i elastycznych punktów odbioru i nadania przesyłki w InPost jest doskonałą alternatywą dostępną w trybie 24h/7. Według badań Kantar TNS już 74% kupujących w sieci odbiera przesyłki w Paczkomatach® InPost. Wysoki odsetek korzystania z tej innowacyjnej usługi jest notowany nie tylko w dużych (81%) czy średnich (77%) miastach, ale także wśród mieszkańców wsi (71%) i mniejszych miasteczek (74%). Podobnie wysoki poziom wskazań jest wśród użytkowników we wszystkich grupach wiekowych – w tym powyżej 50 lat – aż 65%, a powyżej 60 lat 58%.
InPost – na mocy porozumienia o współpracy – rozpoczął również instalację Paczkomatów® InPost przy sklepach Dino i Lidl w całej Polsce oraz w Centrach Handlowych Auchan. Jeszcze w 2019 roku InPost uruchomi 3 nowoczesne sortownie w 7R Park Sosnowiec, 7R Park Warszawa oraz w parku logistycznym MLP Poznań West.
Paczkomaty® InPost są też najczęstszą oferowaną formą dostawy zakupów w sklepach internetowych wg raportu serwisu Furgonetka.pl. Aż 74% dużych sklepów oraz 44% małych i średnich oferuje dostawę do Paczkomatów® InPost. Średni koszt dostawy za ich pośrednictwem to 10 złotych w mniejszych i 9 złotych w dużych sklepach internetowych.
Dodatkowo kupujący w Internecie deklarują, że najczęściej korzystają z usług oferowanych przez InPost. Wskazanie 63% badanych to najwyższy wynik wśród wszystkich firm logistycznych działających w Polsce. InPost jest drugą najbardziej rozpoznawalną firmą kurierską w Polsce – aż 92% konsumentów zna markę InPost, a 55% wskazuje ją spontanicznie. InPost uzyskał także najwyższy wśród wszystkich kurierów wynik NPS – czyli wskaźnik zadowolenia konsumentów i polecania marki.
W tym roku InPost udostępnił nową aplikację mobilną na telefony pracujące pod kontrolą systemów iOS i Android. W ramach aplikacji użytkownicy mogą skorzystać bezpłatnie z usług, które obejmują m.in. statusy i śledzenie drogi przesyłek, dodatkowe powiadomienia, możliwość odbioru czy zapłaty za pobraniem.
InPost dostarczył w 2018 roku ponad 86 mln przesyłek, czyli o 52,5% więcej niż rok wcześniej. Dostawy za pośrednictwem Paczkomatów® wzrosły o 56,3%, a przez Kuriera InPost o 45,5%.
We wrześniu 2018 roku InPost i KKR – amerykańska firma inwestycyjna – zawarły porozumienie gwarantujące 125 mln euro finansowania dla InPost w okresie 5,5 roku. Ponadto Advent International i InPost zainwestują w 2018 roku nawet 250 mln zł w infrastrukturę paczkomatową oraz rozwój usług kurierskich.