W poznańskiej Galerii Posnania zostały oddane do użytku innowacyjne systemy Digital Signage. Nowoczesne nośniki informacyjno-reklamowe mają umożliwić wszechstronną komunikację z klientami obiektu. Rynek Digital Signage dynamicznie rozwija się w Polsce już od kilku lat i jest to kolejna tak duża inwestycja tego typu w naszym kraju. Firma IMS jest odpowiedzialna za zarządzanie zainstalowanymi nośnikami oraz sprzedaż powierzchni reklamowych.
W Centrum Handlowym Posnania przy wejściach do galerii zostało zainstalowane 7 walli interaktywnych z aplikacjami kinectowymi. W Atrium galerii umieszczono transparentny ekran LED w kształcie elipsy. Z kolei w innej części galerii umieszczono dwa ekrany LED: horyzontalny ekran LED o imponującej szerokości 48m oraz drugi pionowy dwustronny o wysokości 9m. Oba ekrany emitują zsynchronizowane ze sobą treści w postaci filmów video oraz aplikacji interaktywnych. Dodatkowo System Digital Singage uzupełniają monitory zainstalowane w ciągach komunikacyjnych oraz strefach food court.
System Digital Signage, jako nowoczesne i prestiżowe rozwiązanie marketingowe, jest już od lat popularny w krajach takich jak Francja czy Wielka Brytania. Jak sytuacja wygląda w Polsce? Z przeprowadzonego dla IMS w marcu 2016 r. badania w polskich galeriach handlowych wynika, że nośniki Digital Signage są zauważalne przez ponad połowę badanych. Warto też zwrócić uwagę na fakt, że zadowolenie z wizyty w punkcie sprzedaży osób, które widziały lub zapamiętały reklamy video, jest wyższa niż pozostałych. Przykładowo, z przeprowadzonego przez Millward Brown badania wynika, że np. reklamy filmów wzmacniają chęć pójścia na dany film dwukrotnie. Nic więc dziwnego, że Digital Signage w rezultacie podwyższa odsetek klientów wchodzących do reklamowanych punktów.
- Zyskują klienci galerii, a także marketerzy, którzy mają okazję przedstawić odbiorcy przekaz handlowy bezpośrednio w miejscu oraz w momencie zakupu; rozwiązania tego typu cieszą się ogromnym zainteresowaniem reklamodawców – mówi Michał Mozyrko, Szef Działu Sprzedaży Reklam IMS S.A.
– Oczekiwania konsumentów stale rosną, dlatego firmy, wychodząc im naprzeciw, proponują coraz to nowsze rozwiązania technologiczne - mówi Przemysław Świderski, New Business Director, IMS S.A. Obecnie poziom wiedzy o możliwościach komunikacji cyfrowej jest coraz większy. Rozwój Digital Signage zmierza w kierunku profesjonalizacji usługi.
– Dla IMS jest to kolejny duży projekt związany z tak niestandardową i nowoczesną instalacją. Jest to następny krok po projektach w krakowskiej Galerii Kazimierz i warszawskim centrum Blue City – dodaje.