Od 1 lutego mieszkańcy okolic sklepów IKEA mogą zamówić meble przez internet z dostawą do domu. Firma zbliża się do uruchomienia kompleksowej sprzedaży wielokanałowej w Polsce, która obejmie pełen asortyment.
Zależy nam, aby każdy sposób zakupów, jaki wybiorą nasi klienci, był dla nich łatwy i wygodny. Dlatego wdrażając nowe rozwiązania, chcemy je dokładnie sprawdzać oraz na bieżąco usprawniać. Stąd podjęliśmy decyzję, aby internetową sprzedaż mebli wprowadzić początkowo w jednym regionie, a następnie rozwijać ją w kolejnych. Zwiększając w ten sposób zasięg, możemy zadbać o wysoką jakość
– powiedziała Monika Zielińska, zastępca dyrektora ds. sprzedaży wielokanałowej w Polsce.
IKEA chce umożliwiać dostęp do swoich inspiracji i produktów jeszcze większej liczbie osób. W tym celu realizuje długofalową strategię wielokanałowości, wprowadzając stopniowo nowe sposoby sprzedaży. Jednym z nich jest możliwość zakupu mebli przez internet, którą zrealizowano etapami i w wybranych regionach.
„Meble przez internet” są już dostępne we wszystkich miastach, w których obecne są sklepy stacjonarne. Początkowo to wrocławianie i opolanie jako pierwsi mogli skorzystać z zakupów online w IKEA. Od startu rozwiązania, czyli od listopada 2016 roku, złożono już kilkaset zamówień, a ich liczba ciągle wzrasta.
Aby dokonać zamówienia online należy najpierw sprawdzić dostępność dostawy w danej lokalizacji, wpisując swój kod pocztowy. Możemy także dowiedzieć się czy dany produkt jest dostępny w ramach nowego sposobu sprzedaży.
„Meble przez internet” są rozwiązaniem tymczasowym, które poprzedza otwarcie kompleksowego sklepu online. W jego ofercie znajdą się nie tylko meble, ale też większość dodatków, takich jak szklanki, koce czy pudełka. Uruchomienie sklepu planowane jest na koniec 2017 roku.