IKEA podsumowuje strategię People & Planet Positive

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-02-18 | 11:33
Grupa IKEA opublikowała Raport Zrównoważonego Rozwoju za rok finansowy 2013 (trwający od 01.09.2012 do 31.08.2013). Jest to pierwszy raport, który odnosi się do ogłoszonej pod koniec 2012 roku strategii People & Planet Positive, będącej odpowiedzią IKEA na oczekiwania społeczne i globalne wyzwania współczesnego świata.
Raport Zrównoważonego Rozwoju 2013 jest formą rozliczenia się Grupy IKEA z zobowiązań podjętych w ramach nowej strategii, np. w zakresie ograniczenia zużycia wody i energii, odpowiedzialnego pozyskiwania surowców naturalnych i energii ze źródeł odnawialnych czy działań na rzecz lokalnych społeczności. Pokazuje też, jak IKEA w praktyce realizuje misję tworzenia lepszego życia na co dzień dla wielu ludzi oraz jak ta misja przekłada się na produkty, które powstają zgodnie z ideą zrównoważonego rozwoju i cechują się dobrym wzornictwem, jakością, funkcjonalnością oraz przystępną ceną.
- Ka żda organizacja, w tym także IKEA, może odgrywać znaczącą rolę w ograniczaniu zużycia kończących się zasobów naturalnych oraz zmniejszaniu wpływu na zmiany klimatyczne, nie zapominając przy tym o ciągłej potrzebie poprawy jakości życia ludzi na całym świecie. Jestem przekonany, że nie ma innej drogi na przyszłość, jak tylko odpowiedzialny biznes – powiedział Peter Agnefjäll, prezes i dyrektor zarządzający Grupy IKEA.
Wśród najważniejszych osiągnięć IKEA w 2013 roku w zakresie zrównoważonego rozwoju należy wymienić kolejne inwestycje w energię odnawialną i zwiększenie niezależności energetycznej firmy. Są to kluczowe punkty strategii People & Planet Positive. Firma posiada obecnie 137 turbin wiatrowych oraz 550 tys. zainstalowanych paneli słonecznych. Celem IKEA jest produkcja większej ilości energii ze źródeł odnawialnych w stosunku do własnego zużycia energii przez wszystkie spółki z Grupy do 2020 roku. Firma inspiruje też swoich klientów do oszczędzania energii w domu, m.in. poprzez wymianę całego oświetlenia w swoim asortymencie na LED-owe (proces jest obecnie prowadzony i będzie trwał do końca 2016 roku). W 2013 roku IKEA sprzedała 22,4 miliona produktów z oświetleniem LED, w tym 12,3 miliona żarówek. Dzięki temu klienci mogą zaoszczędzić aż 86 milionów euro rocznie.
IKEA stale dąży też do zwiększenia wykorzystania surowców naturalnych pozyskiwanych w sposób zrównoważony. Obecnie firma jest jednym z największych w branży handlowej kupców drewna posiadającego certyfikat FSC (Forest Stewardship Council). W 2013 roku prawie 1/3 drewna pozyskiwanego przez IKEA posiadała ten certyfikat albo pochodziła
z recyklingu. Ponadto wszyscy dostawcy drewna IKEA spełniają wymogi IWAY Forestry Standard. W ubiegłym roku znacząco zwiększył się także udział bawełny pozyskiwanej przez IKEA w sposób zrównoważony – z 34% do 72%.
IKEA aktywnie angażuje się w projekty społeczne mające na celu poprawę warunków życia ludzi na całym świecie. W 2013 roku IKEA Foundation przekazała 101 miliona euro na pomoc dzieciom z najbiedniejszych regionów – o 21% więcej niż w 2012 roku. Firma wspiera też rozwój swoich pracowników, a zwłaszcza kobiety, które pragną realizować się zawodowo, nie rezygnując przy tym z czasu dla rodziny. Obecnie 47% stanowisk menadżerskich jest obsadzonych przez kobiety.
- Rok po ogłoszeniu strategii zrównoważonego rozwoju People & Planet Positive mamy pierwsze sukcesy i nie chodzi tylko o nasze inwestycje, w tym w odnawialne źródła energii w Polsce. W ubiegłym roku miliony naszych klientów zainteresowały się oświetleniem LED, rozwiązaniami do sortowania odpadów czy produktami organicznymi oferowanymi przez IKEA. Cieszymy się, że poprzez nasze działania i edukowanie ludzi możemy czynić ich codzienne życie w domu łatwiejszym. To motywuje nas do dalszej pracy – powiedziała Evelyn Higler, dyrektor zarządzający IKEA w Polsce.
Strategia zrównoważonego rozwoju IKEA
W IKEA panuje przekonanie, że żadna organizacja ani społeczeństwo nigdy nie odniosą sukcesu, jeśli zrównoważony rozwój pozostanie luksusem, dostępnym jedynie dla nielicznych. Z tego względu firma podchodzi do społecznej odpowiedzialności biznesu w sposób kompleksowy, uwzględniając zarówno potrzeby klientów, jak i monitorując wskaźniki społeczne i środowiskowe w spółkach z Grupy IKEA oraz u swoich dostawców w całym łańcuchu dostaw.
Strategia zrównoważonego rozwoju Grupy IKEA realizowana jest w trzech głównych obszarach:
  • działaniu na rzecz bardziej zrównoważonego życia w domu;
  • osiągnięciu niezależności energetycznej i najwyższej efektywności wykorzystania wszelkich zasobów naturalnych w całym łańcuchu dostaw;
  • dbałości o warunki życia i pracy ludzi na całym świecie, w tym szczególnie o warunki życia i rozwoju dzieci.

Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2014-05-10 do 2014-05-10

Zobacz także

IKEA podsumowuje strategię People & Planet Positive

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.