Helios buduje największą sieć kin w Polsce

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2012-12-10 | 19:04
Już w pierwszej połowie 2013 r. Helios może stać się największą siecią kinową w kraju. Do końca 2012 r. Helios otworzy łącznie siedem nowych kin, w tym aż cztery w ciągu zaledwie dwóch miesięcy. W ten sposób najdynamiczniej rozwijająca się sieć kin w Polsce zrówna się ilością placówek z dotychczasowym liderem, Cinema City, osiągając liczbę 31 obiektów. I ma duże szanse, by już w pierwszej połowie 2013 r., wraz z otwarciem multipleksu w Nowym Sączu, stać się największą siecią kin w Polsce.
2012 r. to najbardziej dynamiczny inwestycyjnie rok w blisko dwudziestoletniej historii spółki. Wcześniej, w 2007 r. sieć Helios również powiększyła się o siedem nowych kin, z których jednak aż pięć dołączyło do jej portfolio w wyniku przejęcia sieci Kinoplex.
Co więcej, Helios nie zamierza zwalniać tempa. Poza szykowanym do grudniowego otwarcia multipleksem w Bydgoszczy, w trakcie budowy jest inne planowane nowe kino sieci – Helios w Galerii Trzy Korony w Nowym Sączu. Po jego otwarciu, w kwietniu 2013 r. spółka będzie dysponować 32 kinami i stanie się  największą siecią kinową w Polsce.
- W 2012 r. zakończyliśmy proces cyfryzacji swoich obiektów. Dzięki temu spółka posiada w 100 proc. scyfryzowaną sieć kin. Do końca 2013 r. ma powstać pięć nowych lokalizacji: w Nowym Sączu, Gdyni, Kaliszu, Białymstoku i Siedlcach. W planach mamy już także dwa obiekty, które pojawią się na rynku w 2014 r. - mówi Tomasz Jagiełło, prezes zarządu Helios.
Recepta na sukces: miasta małej i średniej wielkości
Helios swój rozwój od lat opiera głównie na inwestycjach w kilkusalowe multipleksy w  miastach małej i średniej wielkości. W tym segmencie rynku spółka jest liderem od kilku lat. W 14 spośród 27 miast, w których Helios ma swoje obiekty, sieć jest jedynym działającym operatorem sieci kin wielosalowych.
Wejście na coraz mniejsze rynki to naturalna droga rozwoju dla operatorów kinowych. Ekspansji sieci sprzyja sytuacja na rynku centrów handlowych w Polsce. Według analityków firmy doradczej Jones Lang LaSalle, w 2012 roku ok. 70% powierzchni handlowej oddanej do użytku w Polsce przypadnie na ośrodki liczące poniżej 200 tys. mieszkańców. Przykładowo, w 3 kwartale 2012 r. rynek centrów handlowych powiększył się o niespełna 31 tys. 600 mkw. powierzchni GLA w dwóch centrach zlokalizowanych w Kluczborku i Kędzierzynie Koźlu.
- Deweloperzy realizujący strategię rozwoju na polskim rynku na początku kierowali się przede wszystkim wielkością miasta. Nowoczesne centra handlowe pojawiały się zatem najpierw w aglomeracjach, a następnie – stopniowo – w coraz mniejszych jednostkach. Przykładowo, w tym roku znacznie wzbogaciła się oferta handlowa w mniejszych miastach. Mniej zmian na rynku odnotowaliśmy w aglomeracjach - wyjaśnia Patrycja Dzikowska, associate director w Dziale Badań i Doradztwa Jones Lang LaSalle.
Coraz większa liczba nowoczesnych obiektów handlowych w mniejszych i średnich miastach to dobra wiadomość dla najemców kinowych. Sieci mają większe możliwości wyboru prestiżowych i popularnych lokalizacji dla swoich nowych kin, co stanowi, oprócz wnikliwej analizy lokalnego rynku, kluczowy czynnik powodzenia projektu.
Polskie kina rosną
Systematyczny rozwój rynku kin wielosalowych to efekt dobrych wyników, jakie od kilku lat odnotowują sieci takie, jak Helios, Cinema City czy Multikino.
- Rynek kinowy w Polsce ma stabilne fundamenty, a my chcemy  zająć na nim pozycję lidera. W 3 kw. 2012 r. kina Heliosa odnotowały 12,5 proc. wzrost frekwencji w porównaniu z analogicznym okresem 2011 roku. W tym okresie również przychody spółki były o ponad 12 proc. wyższe, niż w III kw. ubiegłego roku. Przyczynia się do tego w dużym stopniu stale rosnąca liczba kin, które zakończyły już proces cyfryzacji oraz plany powstawania nowych obiektów, głównie w bardzo obiecującym segmencie średnich miast - mówi Tomasz Jagiełło, prezes zarządu Helios.
Dobre wyniki w 3 kwartale i atrakcyjne premiery filmowe w 4 kwartale 2012 r. to dobre wieści dla rynku kinowego zaniepokojonego spadkami odnotowanymi w 2 kwartale 2012 r., związanymi głównie z Mistrzostwami Europy w Piłce Nożnej EURO 2012.
Skorzystaj z wyszukiwarki i znajdź więcej informacji o centrach handlowych w budowie
Zobacz kina Helios w centrach handlowych
Tagi:
Oceń artykuł:

Zobacz także

Helios buduje największą sieć kin w Polsce

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.