-
W związku z planami ekspansji rok 2013 zapowiada się ekscytująco i będzie pełen wrażeń. Podwyższamy poprzeczkę z 325 do 350 nowych sklepów, które zamierzamy otworzyć. Wejdziemy na pięć nowych rynków w 2013 roku i dodatkowo w 2014 r. zamierzamy pojawiać się w kolejnych, np. w Australii. Kontynuujemy także pracę nad długoterminowymi inwestycjami. Przykładem może być uruchomienie zaktualizowanego i rozszerzonego działu sportowego dla kobiet, mężczyzn i dzieci na początku 2014 r. Będzie on wzbogacony o ubrania i akcesoria, wykonane ze specjalnych materiałów, które będą się idealnie sprawdzać przy różnych aktywnościach sportowych - mówi Karl-Johan Persson, CEO firmy H&M.
Grupa H&M odnotowała w pierwszym kwartale wzrost sprzedaży o 6 proc. Po zmianie waluty na szwedzką koronę wzrost pozostał na poziomie 2 proc. Związane jest to z negatywnym wpływem kursu walut, gdzie korona szwedzka się umacnia względem większości lokalnych walut. W lutym 2013 roku odnotowano wzrost sprzedaży o 5 proc. w lokalnych walutach w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym. Jednak w porównywanych sklepach zauważalny jest spadek sprzedaży o 3 proc. Grupa H&M otworzyła 54 nowe sklepy i zamknęła 12 w pierwszym kwartale. Na dzień 28 lutego 2013 roku w sumie liczba sklepów wyniosła 2,818. W roku 2012 było ich 2,491.
Plan rozwoju sieci zakłada wzrost liczby sklepów o 10-15 proc. rocznie, przy jednoczesnym zachowaniu rentowności i ciągłym wzroście sprzedaży. Większość nowych sklepów ma powstać w Chinach i Stanach Zjednoczonych. Istnieje także wiele możliwości otwarcia nowych salonów w Rosji, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Włoszech, Polsce i Francji.
23 marca 2013 H&M otworzył swój pierwszy sklep w Ameryce Południowej. Salon mieści się centrum handlowym Costanera Center w Santiago de Chile. Na jesień planowane są kolejne otwarcia. Salony H&M zagoszczą w stolicy Litwy - Wilnie i nadbałtyckim mieście Kłajpeda. Kolejnym miastem, w którym pojawi się marka to stolica Estonii - Tallin oraz stolica Serbii - Belgrad, gdzie zostaną otwarte aż dwa salony. Także jesienią H&M zagości w Jakarcie - stolicy Indonezji. Tym razem będzie to jednak sklep franczyzowy. Latem 2013 roku H&M rozpocznie sprzedaż internetową na największym rynku online na świecie - w USA.
Plany ekspansji dotyczą także takich marek jak COS, Monki, Weekday i Cheap Monday. COS otworzył swój pierwszy salon w Dubaju w lutym a w marcu w Oslo. Wiosną pojawiły się także sklepy Monki i Weekday w Japonii i w Paryżu. Jesienią w Paryżu zagości także Cheap Monday.
Tej wiosny pojawiła się także nowa marka &Other Stories. 8 marca uruchomiono sprzedaż online w Belgii, Danii, Finlandii, Francji, Niemczech, Włoszech, Holandii, Hiszpanii, Szwecji i w Zjednoczonym Królestwie. Sklepy stacjonarne zostały najpierw otwarte w Londynie i Kopenhadze, następnie w Sztokholmie, Barcelonie, Berlinie, Milanie i Paryżu.
Zobacz sklepy H&M w centrach handlowych
Zobacz kolekcje H&M