H&M planuje 350 nowych sklepów w 2013 roku

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-06-19 | 14:05
Grupa H&M planuje silną ekspansje swoich sieci w 2013 r. Początkowo zakładano otwarcie 325 nowych salonów, jednak pozytywna koniunktura podwyższyła tą liczbę aż do 350. Nowymi miejscami, gdzie pojawi się marka będą przede wszystkim Chile, Estonia, Litwa, Serbia i Indonezja. 
- W związku z planami ekspansji rok 2013 zapowiada się ekscytująco i będzie pełen wrażeń. Podwyższamy poprzeczkę z 325 do 350 nowych sklepów, które zamierzamy otworzyć. Wejdziemy na pięć nowych rynków w 2013 roku i dodatkowo w 2014 r. zamierzamy pojawiać się w kolejnych, np. w Australii. Kontynuujemy także pracę nad długoterminowymi inwestycjami. Przykładem może być uruchomienie zaktualizowanego i rozszerzonego działu sportowego dla kobiet, mężczyzn i dzieci na początku 2014 r. Będzie on wzbogacony o ubrania i akcesoria, wykonane ze specjalnych materiałów, które będą się idealnie sprawdzać przy różnych aktywnościach sportowych - mówi Karl-Johan Persson, CEO firmy H&M.

Grupa H&M odnotowała w pierwszym kwartale wzrost sprzedaży o 6 proc. Po zmianie waluty na szwedzką koronę wzrost pozostał na poziomie 2 proc. Związane jest to z negatywnym wpływem kursu walut, gdzie korona szwedzka się umacnia względem większości lokalnych walut. W lutym 2013 roku odnotowano wzrost sprzedaży o 5 proc. w lokalnych walutach w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym. Jednak w porównywanych sklepach zauważalny jest spadek sprzedaży o 3 proc. Grupa H&M otworzyła 54 nowe sklepy i zamknęła 12 w pierwszym kwartale. Na dzień 28 lutego 2013 roku w sumie liczba sklepów wyniosła 2,818. W roku 2012 było ich 2,491.

Plan rozwoju sieci zakłada wzrost liczby sklepów o 10-15 proc. rocznie, przy jednoczesnym zachowaniu rentowności i ciągłym wzroście sprzedaży. Większość nowych sklepów ma powstać w Chinach i Stanach Zjednoczonych. Istnieje także wiele możliwości otwarcia nowych salonów w Rosji, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Włoszech, Polsce i Francji.

23 marca 2013 H&M otworzył swój pierwszy sklep w Ameryce Południowej. Salon mieści się centrum handlowym Costanera Center w Santiago de Chile. Na jesień planowane są kolejne otwarcia. Salony H&M zagoszczą w stolicy Litwy - Wilnie i nadbałtyckim mieście Kłajpeda. Kolejnym miastem, w którym pojawi się marka to stolica Estonii - Tallin oraz stolica Serbii - Belgrad, gdzie zostaną otwarte aż dwa salony. Także jesienią H&M zagości w Jakarcie - stolicy Indonezji. Tym razem będzie to jednak sklep franczyzowy. Latem 2013 roku H&M rozpocznie sprzedaż internetową na największym rynku online na świecie - w USA.

Plany ekspansji dotyczą także takich marek jak COS, Monki, Weekday i Cheap Monday. COS otworzył swój pierwszy salon w Dubaju w lutym a w marcu w Oslo. Wiosną pojawiły się także sklepy Monki i Weekday w Japonii i w Paryżu. Jesienią w Paryżu zagości także Cheap Monday.

Tej wiosny pojawiła się także nowa marka &Other Stories. 8 marca uruchomiono sprzedaż online w Belgii, Danii, Finlandii, Francji, Niemczech, Włoszech, Holandii, Hiszpanii, Szwecji i w Zjednoczonym Królestwie. Sklepy stacjonarne zostały najpierw otwarte w Londynie i Kopenhadze, następnie w Sztokholmie, Barcelonie, Berlinie, Milanie i Paryżu.

Zobacz sklepy H&M w centrach handlowych 
Zobacz kolekcje H&M
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2013-07-08 do 2013-08-31

Zobacz także

H&M planuje 350 nowych sklepów w 2013 roku

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.