W lutym bieżącego roku odnotowano wzrost sprzedaży detalicznej w cenach stałych w skali roku o ponad 2% (wobec wzrostu o około 4% przed miesiącem oraz o 7% w lutym ubiegłego roku). W porównaniu ze styczniem bieżącego roku miał miejsce spadek sprzedaż detalicznej o niecałe 2% (wobec spadku przed rokiem o 0,5%).
Sprzedaż detaliczna w cenach stałych w lutym bieżącego roku była wyższa niż przed rokiem w większości grup. Wśród grup o znaczącym udziale w sprzedaży detalicznej ogółem najwyższy wzrost odnotowano w jednostkach prowadzących pozostałą sprzedaż detaliczną w niewyspecjalizowanych sklepach (o ponad 7 % wobec wzrostu o 8% przed rokiem) oraz w podmiotach zajmujących się handlem żywnością, napojami i wyrobami tytoniowymi (o 4,8% wobec 4,7%).
W pozostałych grupach o niższym udziale w sprzedaży detalicznej ogółem znacznie zwiększyła się sprzedaż w grupowaniach: „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” o 17%, w grupie „tekstylia, odzież, obuwie” o 8,5% oraz „farmaceutyki, kosmetyki, sprzęt ortopedyczny” o 8%.
Spadek sprzedaży o prawie 3% wykazały natomiast podmioty handlujące pojazdami samochodowymi, motocyklami i częściami, jak również podmioty z grupy „pozostałe” o ponad 10%.
W okresie styczeń-luty 2015 sprzedaż detaliczna zwiększyła się w porównaniu z analogicznym okresem w ubiegłym roku, o 3% (wobec wzrostu o 6% w 2014 roku).
Tagi: