Guns&Tuxedos i Operacja: Smoking

2019-05-30 | 14:23

Ruszyła zbiórka crowdfundingowa polskiej marki mody męskiej. Rebeliancki designer-wizjoner, Rafał Czapul znów odważnie projektuje – nie tylko garnitury męskie, ale i trendy w biznesie modowym. Marka Guns&Tuxedos, której jest współwłaścicielem i projektantem, wystartowała z kampanią crowdfundingową na platformie Crowdway.pl. Cele zbiórki to 4 mln zł, które spółka chce przeznaczyć na poszerzenie oferty produktowej, ekspansję zagraniczną i otwarcie showroomów. W pakietach od 100 zł do 10 000 zł oferuje akcje z prawem do dywidendy, garnitury, ekskluzywne zakupy i rabaty. Spółka planuje debiut na giełdzie w perspektywie 5 lat.

 

Guns & Tuxedos skupia się na najważniejszych elementach męskiej garderoby. Kolekcje obejmują przede wszystkim garnitury, koszule, spodnie, marynarki, obuwie i dodatki. Odwaga w łączeniu tkanin, używania dużych printów i wprowadzania sportowego sznytu do formalnych zazwyczaj męskich ubrań, jak marynarka czy garnitur, opłaciły się. Oryginalną odzież projektowaną przez Rafała Czapula pokochały polskie gwiazdy. Na czerwonym dywanie noszą ją m.in.: Piotr Stramowski, Piotr Adamczyk czy Radosław Majdan.

Mężczyźni przestali się bać mody i inwestują w swój wygląd. Wiedzą, że wizerunek wpływa na ich pozycję społeczną, towarzyską i zawodową oraz komunikat, jaki wysyłają otoczeniu. Według przeprowadzonych badań, na pytanie, co określa twój modowy styl, Polak odpowiada w następującej kolejności: obuwie, marynarka, spodnie. Marynarka jest także wymieniana jako rzecz luksusowa, która znajduje się w jego szafie. Polacy ubierają się coraz lepiej i odważniej, potrafią świetnie bawić się ubraniami. Garnitur nie jest zakładany tylko z powodu jakiejś okazji, ale stał się podstawą codziennej stylizacji; do niego noszą trampki i jeżdżą na hulajnogach. Na naszych ulicach widać mnóstwo inspiracji z londyńskich czy nowojorskich ulic

– mówi Rafał Czapul, designer marki Guns&Tuxedos. 

Dystrybucja w rozmiarze XL

Cele na najbliższe lata to przede wszystkim poszerzenie asortymentu i podnoszenie jakości produkcji. Równocześnie spółka dąży do rozwoju sieci sprzedaży w kanale tradycyjnym. Od sierpnia 2018 roku w Polsce funkcjonują dwa salony w galeriach premium: Silesia City Center w Katowicach oraz Galeria Arkadia w Warszawie. Do 2021 roku Guns&Tuxedos planuje otworzyć własne showroomy i lokale franczyzowe w Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu i Gdańsku. Stawia też na międzynarodową ekspansję w kanale e-commerce, dzięki któremu garnitury marki już dziś sprzedawane są do krajów Unii Europejskiej m.in.: Czech, Wielkiej Brytanii, Niemiec czy Szwecji.

Polski rynek odzieżowy jest jednym z większych w Europie Środkowo-Wschodniej, ale i konkurencja na nim jest ogromna. Obecnie wartość sprzedaży online w Polsce szacuje się na ok. 70 mld zł, a odzież należy do trzech najpopularniejszych kategorii zakupów. Dlatego kluczowy jest rozwój linii produktowych o kolekcje sportowe i odzież damską, co pozwoli zwiększyć nasz udział na tym perspektywistycznym rynku. W drugiej kolejności skupiamy się na zbudowaniu efektywnych kanałów sprzedaży w oparciu o efektywny model: sklepy własne, e-commerce i franczyza

– powiedział Dariusz Ptaszek, prezes zarządu Guns&Tuxedos S.A.

Crowdfunding szyty na miarę

Przyspieszenie realizacji celów Guns&Tuxedos ma przynieść zbiórka crowdfundingowa. Spółka chce pozyskać do 4 mln zł, Na zainteresowanych objęciem akcji spółki czeka 6 zróżnicowanych pakietów benefitów o wartości od 100 zł do 10 000 zł. W zależności od wartości inwestycji można otrzymać akcje spółki z prawem do dywidendy (pierwsza za rok obrotowy 2020) oraz różne produkty marki. Pakiet VIP od 10 000 zł obejmuje m.in. rabat 30% na produkty Guns&Tuxedos oraz wspólne zakupy z Rafałem Czapulem.

W 2019 roku spółka planuje wzrost sprzedaży w związku z wprowadzeniem kolekcji sportowej. Strategia zakłada także stworzenie linii dla kobiet, nad którą artystycznie będzie czuwał Czapul. Kluczowe będzie poszerzenie już istniejących kanałów dystrybucji. Planom pozyskania klientów w Europie towarzyszyć będzie aktywna kampania promująca kanał online.

Biznesowe trendy w modzie

Jak wynika z raportu KPMG pt "Rynek mody w Polsce", sektor odzieżowy w Polsce do 2022 roku osiągnie wartość ponad 43 mld zł . Według danych GUS, w 2016 roku jego wartość wynosiła 29,1 mld zł. Wartość inwestycji w sektorze mody męskiej na całym świecie od kilku lat nieprzerwanie rośnie. Raporty branżowe, w tym PMR, zapowiadają w latach 2019-2020 wzrost przychodów ze sprzedaży odzieży męskiej o 5% w skali roku.

Więcej informacji dotyczących prognoz finansowych i danych rynkowych znajdą Państwo na stronie kampanii crowdfundingowej Guns&Tuxedos: https://operacjasmoking.gunsandtuxedos.com/ 

Tagi: Guns&Tuxedos Rafał Czapul Dariusz Ptaszek
Oceń artykuł:

Źródło: Guns&Tuxedos

Guns&Tuxedos i Operacja: Smoking

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.