Ruszyła zbiórka crowdfundingowa polskiej marki mody męskiej. Rebeliancki designer-wizjoner, Rafał Czapul znów odważnie projektuje – nie tylko garnitury męskie, ale i trendy w biznesie modowym. Marka Guns&Tuxedos, której jest współwłaścicielem i projektantem, wystartowała z kampanią crowdfundingową na platformie Crowdway.pl. Cele zbiórki to 4 mln zł, które spółka chce przeznaczyć na poszerzenie oferty produktowej, ekspansję zagraniczną i otwarcie showroomów. W pakietach od 100 zł do 10 000 zł oferuje akcje z prawem do dywidendy, garnitury, ekskluzywne zakupy i rabaty. Spółka planuje debiut na giełdzie w perspektywie 5 lat.
Guns & Tuxedos skupia się na najważniejszych elementach męskiej garderoby. Kolekcje obejmują przede wszystkim garnitury, koszule, spodnie, marynarki, obuwie i dodatki. Odwaga w łączeniu tkanin, używania dużych printów i wprowadzania sportowego sznytu do formalnych zazwyczaj męskich ubrań, jak marynarka czy garnitur, opłaciły się. Oryginalną odzież projektowaną przez Rafała Czapula pokochały polskie gwiazdy. Na czerwonym dywanie noszą ją m.in.: Piotr Stramowski, Piotr Adamczyk czy Radosław Majdan.
Mężczyźni przestali się bać mody i inwestują w swój wygląd. Wiedzą, że wizerunek wpływa na ich pozycję społeczną, towarzyską i zawodową oraz komunikat, jaki wysyłają otoczeniu. Według przeprowadzonych badań, na pytanie, co określa twój modowy styl, Polak odpowiada w następującej kolejności: obuwie, marynarka, spodnie. Marynarka jest także wymieniana jako rzecz luksusowa, która znajduje się w jego szafie. Polacy ubierają się coraz lepiej i odważniej, potrafią świetnie bawić się ubraniami. Garnitur nie jest zakładany tylko z powodu jakiejś okazji, ale stał się podstawą codziennej stylizacji; do niego noszą trampki i jeżdżą na hulajnogach. Na naszych ulicach widać mnóstwo inspiracji z londyńskich czy nowojorskich ulic
– mówi Rafał Czapul, designer marki Guns&Tuxedos.
Dystrybucja w rozmiarze XL
Cele na najbliższe lata to przede wszystkim poszerzenie asortymentu i podnoszenie jakości produkcji. Równocześnie spółka dąży do rozwoju sieci sprzedaży w kanale tradycyjnym. Od sierpnia 2018 roku w Polsce funkcjonują dwa salony w galeriach premium: Silesia City Center w Katowicach oraz Galeria Arkadia w Warszawie. Do 2021 roku Guns&Tuxedos planuje otworzyć własne showroomy i lokale franczyzowe w Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu i Gdańsku. Stawia też na międzynarodową ekspansję w kanale e-commerce, dzięki któremu garnitury marki już dziś sprzedawane są do krajów Unii Europejskiej m.in.: Czech, Wielkiej Brytanii, Niemiec czy Szwecji.
Polski rynek odzieżowy jest jednym z większych w Europie Środkowo-Wschodniej, ale i konkurencja na nim jest ogromna. Obecnie wartość sprzedaży online w Polsce szacuje się na ok. 70 mld zł, a odzież należy do trzech najpopularniejszych kategorii zakupów. Dlatego kluczowy jest rozwój linii produktowych o kolekcje sportowe i odzież damską, co pozwoli zwiększyć nasz udział na tym perspektywistycznym rynku. W drugiej kolejności skupiamy się na zbudowaniu efektywnych kanałów sprzedaży w oparciu o efektywny model: sklepy własne, e-commerce i franczyza
– powiedział Dariusz Ptaszek, prezes zarządu Guns&Tuxedos S.A.
Crowdfunding szyty na miarę
Przyspieszenie realizacji celów Guns&Tuxedos ma przynieść zbiórka crowdfundingowa. Spółka chce pozyskać do 4 mln zł, Na zainteresowanych objęciem akcji spółki czeka 6 zróżnicowanych pakietów benefitów o wartości od 100 zł do 10 000 zł. W zależności od wartości inwestycji można otrzymać akcje spółki z prawem do dywidendy (pierwsza za rok obrotowy 2020) oraz różne produkty marki. Pakiet VIP od 10 000 zł obejmuje m.in. rabat 30% na produkty Guns&Tuxedos oraz wspólne zakupy z Rafałem Czapulem.
W 2019 roku spółka planuje wzrost sprzedaży w związku z wprowadzeniem kolekcji sportowej. Strategia zakłada także stworzenie linii dla kobiet, nad którą artystycznie będzie czuwał Czapul. Kluczowe będzie poszerzenie już istniejących kanałów dystrybucji. Planom pozyskania klientów w Europie towarzyszyć będzie aktywna kampania promująca kanał online.
Biznesowe trendy w modzie
Jak wynika z raportu KPMG pt "Rynek mody w Polsce", sektor odzieżowy w Polsce do 2022 roku osiągnie wartość ponad 43 mld zł . Według danych GUS, w 2016 roku jego wartość wynosiła 29,1 mld zł. Wartość inwestycji w sektorze mody męskiej na całym świecie od kilku lat nieprzerwanie rośnie. Raporty branżowe, w tym PMR, zapowiadają w latach 2019-2020 wzrost przychodów ze sprzedaży odzieży męskiej o 5% w skali roku.
Więcej informacji dotyczących prognoz finansowych i danych rynkowych znajdą Państwo na stronie kampanii crowdfundingowej Guns&Tuxedos: https://operacjasmoking.gunsandtuxedos.com/