Grupa Unity: Polski rynek zabawek jest słabo rozwinięty, ale obiecujący

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-12-30 | 16:07
Wartość globalnego rynku sprzedaży zabawek szacuje się na 90 mld USD. Rodzima branża wyceniana jest na ok. 2 mld PLN, ale jak wynika z raportu Grupy Unity – „Zakup zabawek przez Internet”, wszystkie współczynniki wzrostu sprzedaży retail zachęcają do inwestowania w tę gałąź.
– Patrząc na polski rynek zabawkowy przez pryzmat krajów zachodnich wydaje się on być dość płytki, słabo rozwinięty, ale… jednocześnie obiecujący. Jego silną stroną jest oferta polskich i zagranicznych firm, dostępność znanych światowych marek, ale też różnorodność kategorii. Słabą – średnia wartość przeznaczana na zakup zabawek, która jest około trzykrotnie niższa niż zachodnich sąsiadów – ocenia Radosław Hec, sales manager w TM Toys.
Badanie przeprowadzone wśród 894 respondentów w formie anonimowej ankiety internetowej, wskazuje więcej obszarów, nad którymi sprzedawcy powinni nieustannie pracować, aby wykorzystać potencjał kanału online.

Spośród najczęściej pojawiających się odpowiedzi na pytanie „Jaki powinien być sklep żeby chciało się w nim kupować”, ankietowani wskazywali argument atrakcyjnej ceny. Aż pięć z otrzymanych odpowiedzi, nie wymaga żadnych lub angażuje niewielkie nakłady finansowe sklepów (kategorie zostały podkreślone na wykresie na kolor czerwony). Okazuje się, że dla konsumentów równie ważne są takie funkcje, jak intuicyjna nawigacja, możliwość wyboru formy płatności, brak konieczności zakładania konta, łatwość uzyskania ważnych dla użytkownika informacji czy opinie innych użytkowników.
– Z badania jasno wynika, że przemyślenie strategii pod kątem rozumienia klienta i wymaganych funkcjonalności, powinno byćt kluczowym punktem przy planowaniu wejścia w ten kanał sprzedaży – podkreśla Agnieszka Kasperska, account manager w Grupie Unity i autorka raportu.
Według ekspertów, sytuacja w branży zmienia się dynamicznie. Do gry o najmłodszych klientów przystępują też wersje online największych sieci spożywczych, które oferują już nie tylko kaszki czy pieluchy, ale coraz śmielej właśnie zabawki.
- Jako klientka, z miesiąca na miesiąc obserwuję, jak zwiększa się nie tylko liczba referencji, ale też podejście do zakupów. Gama produktów wychodzi poza tzw. kategorię basic. Wprowadzane są kolekcje skierowane do wąskiej grupy amatorów danego bohatera, bajki, etc. – podsumowuje Justyna Torres, e-commerce project manager Toys "R" Us Poland.
Badanie „Zakup zabawek przez internet” zostało przygotowane przez Grupę Unity w listopadzie 2013 roku, w celu zdiagnozowania oczekiwań osób kupujących zabawki online i zbadać strategie sprzedaży w sektorze.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2014-03-21 do 2014-03-23

Zobacz także

Grupa Unity: Polski rynek zabawek jest słabo rozwinięty, ale obiecujący

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.