–
Patrząc na polski rynek zabawkowy przez pryzmat krajów zachodnich wydaje się on być dość płytki, słabo rozwinięty, ale… jednocześnie obiecujący. Jego silną stroną jest oferta polskich i zagranicznych firm, dostępność znanych światowych marek, ale też różnorodność kategorii. Słabą – średnia wartość przeznaczana na zakup zabawek, która jest około trzykrotnie niższa niż zachodnich sąsiadów – ocenia Radosław Hec, sales manager w TM Toys.
Badanie przeprowadzone wśród 894 respondentów w formie anonimowej ankiety internetowej, wskazuje więcej obszarów, nad którymi sprzedawcy powinni nieustannie pracować, aby wykorzystać potencjał kanału online.
Spośród najczęściej pojawiających się odpowiedzi na pytanie „Jaki powinien być sklep żeby chciało się w nim kupować”, ankietowani wskazywali argument atrakcyjnej ceny. Aż pięć z otrzymanych odpowiedzi, nie wymaga żadnych lub angażuje niewielkie nakłady finansowe sklepów (kategorie zostały podkreślone na wykresie na kolor czerwony). Okazuje się, że dla konsumentów równie ważne są takie funkcje, jak intuicyjna nawigacja, możliwość wyboru formy płatności, brak konieczności zakładania konta, łatwość uzyskania ważnych dla użytkownika informacji czy opinie innych użytkowników.
–
Z badania jasno wynika, że przemyślenie strategii pod kątem rozumienia klienta i wymaganych funkcjonalności, powinno byćt kluczowym punktem przy planowaniu wejścia w ten kanał sprzedaży – podkreśla Agnieszka Kasperska, account manager w Grupie Unity i autorka raportu.
Według ekspertów, sytuacja w branży zmienia się dynamicznie. Do gry o najmłodszych klientów przystępują też wersje online największych sieci spożywczych, które oferują już nie tylko kaszki czy pieluchy, ale coraz śmielej właśnie zabawki.
-
Jako klientka, z miesiąca na miesiąc obserwuję, jak zwiększa się nie tylko liczba referencji, ale też podejście do zakupów. Gama produktów wychodzi poza tzw. kategorię basic. Wprowadzane są kolekcje skierowane do wąskiej grupy amatorów danego bohatera, bajki, etc. – podsumowuje Justyna Torres, e-commerce project manager Toys "R" Us Poland.
Badanie „Zakup zabawek przez internet” zostało przygotowane przez Grupę Unity w listopadzie 2013 roku, w celu zdiagnozowania oczekiwań osób kupujących zabawki online i zbadać strategie sprzedaży w sektorze.