Grupa Kerdos realizuje plan ekspansji w Polsce i w Europie Zachodniej

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-03-24 | 11:06
Kerdos Group SA zanotowała w 2014 roku 219,8 mln zł skonsolidowanych przychodów (+24% rok do roku), generując 15,8 mln zł wyniku EBITDA. To o 44% więcej niż oczyszczony z zaksięgowania wyceny udziałów Dayli (one-off 16,7 mln zł) wynik roku 2013. Zysk netto przypadający na akcjonariuszy Kerdos Group SA miał w 2014 roku wartość 7,7 mln zł i był o 55% wyższy niż porównywalny wynik roku 2013. Grupa wygenerowała najwyższe w swojej giełdowej historii wyniki nawet pomimo istotnego obciążenia rezultatów IV kwartału przez wynik przeprowadzonej inwentaryzacji (działanie w odpowiedzi na zarzut biegłego rewidenta z 2013 roku). Sprzedaż eksportowa na atrakcyjne marżowo rynki Niemiec i Luksemburga stanowiła w 2014 roku już 18% łącznych przychodów (3% w roku 2013), wzrastając wartościowo rok do roku o 609%, do 34,5 mln zł.
- Rok 2014 to dopiero przedsmak tego, co możemy osiągnąć w kolejnych okresach. Wykorzystujemy nasze kompetencje i know-how, dzięki czemu dynamicznie rozwijamy sprzedaż produktów naszych polskich partnerów za granicą, rozwijamy sieć drogerii Dayli łącznie z handlem hurtowym i przyspieszamy przejmowanie luksemburskiej sieci drogerii Meng – powiedział Kamil Kliniewski, CEO Kerdos Group SA.
Kerdos posiada obecnie poprzez swoją spółkę zależną DC Service 25% udziałów w Meng Drogerie+. Trwające negocjacje zmierzają do zakupu kolejnych 25% udziałów w II kwartale br. Cały proces akwizycyjny ma zakończyć się zdecydowanie wcześniej niż pierwotnie zakładano, czyli przed rokiem 2017.
- Zakładamy posiadanie 50% sieci Meng do połowy tego roku, co umożliwiłoby nam konsolidowanie jej wyników od III kwartału. Obecnie rezultatów luksemburskiej sieci nie widać w naszych raportach. Tymczasem zarabia ona więcej niż cała dotychczasowa Grupa Kerdos, nie ma zadłużenia. W II połowie bieżącego roku drogerie Meng mogą zwiększyć wynik EBITDA Grupy Kerdos o kilka milionów euro; chcemy w trakcie 3 lat podwoić sieć sklepów w Luksemburgu, a tym samym również przychody oraz wynik EBITDA – wyjaśnił Kamil Kliniewski, CEO Kerdos Group SA.
Rosnąca pozycja rynkowa Kerdos Group w Europie Zachodniej może stać się również impulsem dla notowań akcji w Polsce.
- Rozważamy dual-listing na giełdzie we Frankfurcie, bez emisji akcji. Chodzi nam o zwiększenie rozpoznawalności na rynkach zachodnioeuropejskich oraz o urealnienie wyceny rynkowej spółki – powiedział Kamil Kliniewski, CEO Kerdos Group SA.
Kerdos Group prowadzi ekspansję w Europie Zachodniej oraz w Polsce, gdzie sieć Dayli zamierza otworzyć w tym roku 50 własnych drogerii. Możliwe są również przejęcia podmiotów z branży drogeryjnej w Polsce - analizy oraz negocjacje są w już w bardzo zaawansowanej fazie. Działania te wspiera sfinalizowana w marcu br. sprzedaż zakładu produkcyjnego w Lublińcu (pieluchy jednorazowe dla dzieci, podpaski i wkładki higieniczne). Zgodnie z realizowaną od dwóch lat strategią, Kerdos Group skupia się na sprzedaży detalicznej i hurtowej artykułów kosmetycznych oraz higienicznych. Zamierza również rozwijać handel internetowy w Polsce i za granicą. Dzięki sprzedaży fabryki Grupa Kerdos pozyskała blisko 22 mln zł gotówki, a dzięki przejęciu kredytów związanych z zakładem produkcyjnym przez nowego właściciela, zadłużenie Grupy spadło o ponad 22 mln zł. Łącznie kredyty i zobowiązania Grupy Kerdos zmniejszyły się dzięki tej transakcji o ponad 40 mln zł, co widoczne będzie w raporcie finansowym za I kwartał 2015 roku.
- Po sprzedaży zakładu produkcyjnego i ujednoliceniu segmentu działalności rozmowy z inwestorami finansowymi o wejściu do Kerdos Group nabrały tempa. Możliwe, że sfinalizujemy pozyskanie kapitału na rozwój od dużego inwestora finansowego na zasadzie mezzanine – powiedział Kamil Kliniewski, CEO Kerdos Group.
W ramach prac na dalszym wzrostem efektywności, od początku 2015 roku Grupa Kerdos wdrożyła kolejne kroki służące poprawie wyników: istotna redukcja kosztów logistycznych (szacunkowo o około 3,5 mln zł rocznie), poprawa marży na sprzedaży o kilka punktów procentowych oraz zwiększenie udziałów w spółce zależnej Dayli z 90% do 100%.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2015-06-26 do 2015-06-26

Grupa Kerdos realizuje plan ekspansji w Polsce i w Europie Zachodniej

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.