Grupa H&M: Prognozowany wzrost sprzedaży w czerwcu

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-06-24 | 11:00
Pierwsze pół roku 2013 roku okazało się dla grupy H&M zróżnicowane. Sprzedaż wzrosła o 5% w lokalnych walutach, ale po przeliczeniu na korony szwedzkie, wzrost utrzymał się na poziome 1%. Dobrze zapowiada się czerwiec, gdzie sprzedaż wzrosła o 14% w stosunku do porównywanego okresu z 2012 r.
- Ten kwartał odznaczył się negatywnym wpływem przeliczania walut zarówno na sprzedaż, jak i na zyski. Sprzedaż w lokalnych walutach wzrosła o 5%. Mimo stabilnej sprzedaży w Azji, ogólne zyski nie były satysfakcjonujące ze względu na zmieniającą się sytuację rynku mody oraz niekorzystną pogodę w marcu i kwietniu - mówi Karl-John Persson, CEO Grupy H&M.

Plany ekspansji grupy H&M pozostają bez zmian. Część nowych salonów została już otwarta, a do końca roku 2013 w sumie powstanie ok 350 nowych sklepów. W planach jest umacnianie pozycji na rynkach, na których grupa H&M już funkcjonuje, ale także ekspansja zagraniczna w kolejnych krajach.

- Drugi kwartał był okresem intensywnej pracy. Otworzyliśmy prawie 100 nowych sklepów. Przykładowo, pierwszy sklep na południowej półkuli - w Ameryce Płd., w Santiago de Chile, został bardzo pozytywnie przyjęty przez klientów. Kontynuujemy także naszą ekspansję w Azji, gdzie mamy już 200 sklepów, a obecnie ustanawiamy nowe marki takie jak COS i Monki - dodaje Karl-John Persson.

Istnieją także pewne zagrożenia z jakimi Grupa będzie musiała sie zmierzyć. Dalszym planom rozwoju może nie sprzyjać sytuacja na rynku mody, warunki klimatyczne, negatywne zmiany ekonomiczne czy zmiany w zachowaniu klientów. Czynnikami zewnętrznymi, które mogą także wystąpić i mieć wpływ na dochody grupy są sytuacje wewnętrzne na poszczególnych rynkach oraz obce waluty. Wejście na nowe rynki niesie ze sobą także obawę o to, jak marka zostanie odebrana przez potencjalnych klientów.

Zobacz sklepy H&M w centrach handlowych 
Zobacz kolekcje H&M
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2013-07-08 do 2013-08-04

Zobacz także

Grupa H&M: Prognozowany wzrost sprzedaży w czerwcu

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.