W I kwartale 2015 r. Grupa EM&F odnotowała wzrost przychodów ze sprzedaży LFL* o 12,6%, a przychody ze sprzedaży z działalności kontynuowanej wzrosły o 13% (o 68 mln zł do 610 mln zł). Struktura sprzedaży w tym okresie odzwierciedlała przyjętą strategię, która koncentrowała się na rozwoju najbardziej dochodowych i perspektywicznych kategorii produktowych w poszczególnych segmentach.
Grupa Smyk kontynuowała wzrost przychodów ze sprzedaży LFL na wszystkich rynkach, w tym wysokie dynamiki sprzedaży LFL w Polsce (+9,3%) i w Niemczech (+13,8%). Rynki wschodnie zrealizowały wysokie, dwucyfrowe dynamiki sprzedaży LFL. Kanał sprzedaży online odnotował 108,4% dynamikę sprzedaży LFL.
Sklepy Empik zanotowały wzrost przychodów ze sprzedaży LFL o 3,3% r/r, wynikający głównie z bardziej atrakcyjnej oferty produktowej zarówno w kategoriach wydawniczych, jak i nie wydawniczych, co przełożyło się na wzrost średniego koszyka zakupowego.
Segment E-commerce kolejny kwartał z rzędu zrealizował istotne wzrosty przychodów ze sprzedaży LFL (wzrost sprzedaży o 49% r/r), istotnie wzrosły przychody ze sprzedaży wszystkich e-sklepów internetowych z portfolio Grupy, w tym największe wzrosty przychodów ze sprzedaży zostały osiągnięte przez kluczowe witryny empik.com i smyk.com.
W I kwartale 2015 r. Grupa EM&F odnotowała jednak stratę netto w wysokości 42 mln zł w porównaniu do straty netto w wysokości 41 mln zł w I kwartale minionego roku, w wyniku zmiany na poziomie EBIT z działalności kontynuowanej.
Grupa EM&F kontynuuje proces optymalizacji, w związku z czym w raporcie podsumowującym I kwartał br. zaprezentowała w działalności zaniechanej wyniki segmentu Moda, Szkół Językowych oraz Smyk Turcja i Smyk Czechy (1 sklep). Tym samym na koniec I kwartału 2015 r. Grupa EM&F posiadała 20 sklepów modowych w Polsce i jest w trakcie finalizacji zakończenia działalności tego segmentu. Na dzień publikacji wyników finansowych Grupy EM&F za I kwartał 2015 r., działalność jedynego sklepu Smyk w Czechach została zakończona. Grupa EM&F jest również w trakcie procesu sprzedaży Szkół Językowych. W tym celu został zaangażowany renomowany bank inwestycyjny. Ze względu na poufny charakter procesu Grupa nie może podać na tym etapie szczegółów dotyczących tego procesu.
W I kwartale 2015 r. w ramach Grupy EM&F otwarto 5 sklepów (w tym 4 sklepy zostały otwarte w Polsce) oraz 3 Szkoły Językowe. Równocześnie w I kwartale 2015 r. zostało zamkniętych 28 placówek (w tym 27 placówek w ramach działalności zaniechanej - głównie w segmencie Moda).
Na koniec I kwartału 2015 r. Grupa Smyk posiadała 205 sklepów vs 201 sklepów na koniec analogicznego okresu roku minionego, a Grupa Empik 220 sklepów w porównaniu do 198 sklepów na koniec I kwartału 2014 r.
* na bazie porównywalnych sklepów prowadzących sprzedaż detaliczną, bez uwzględnienia wpływu różnic kursowych
Tagi: