Ecco osiągnęło rekordowe wyniki sprzedaży w 2014 roku. Pomimo trudnych warunków ekonomicznych panujących na niektórych rynkach, m.in. w Rosji i na Ukrainie, Grupa zanotowała zyski.
-
2014 rok obfitował w wyzwania, ale dzięki szybkiemu reagowaniu na nie oraz wypracowaniu dobrych wyników w ramach całej Grupy Ecco, osiągnęliśmy sukces w postaci dobrych wyników – naszych najlepszych dotychczas – mówi dyrektor generalny Ecco, Dieter Kasprzak.
Dochód brutto wzrósł ze 165 do 176 mln euro, co daje prawie 7% wzrost. Zysk po opodatkowaniu również wzrósł o prawie 8%, z 106 do 114 mld euro. Przychody netto wzrosły z 1,1 do 1,2 mld euro. Kapitał własny wzrósł o 15%, od 462 do 532 mln euro. Po raz pierwszy dział skór Ecco osiągnął obroty o wysokości 100 mln euro. Zaopatruje on zarówno Ecco jak i zewnętrzne marki.
-
Innym ważnym powodem do zadowolenia z naszej strony jest kontrolowanie strategii wzrostu, w ciągu ostatnich 3 lat. Pozwoliło nam to na usprawnienie działalności, obniżenie kosztów i poprawienie ogólnej jakości naszych produktów – tłumaczy dyrektor do spraw finansów Ecco, Steen Borgholm
Ecco, poczyniło pod koniec ubiegłego roku, poczyniło również ważny krok na przód, publikując swoją strategię działań do 2020 roku.
-
W nadchodzących latach, Ecco będzie prowadzić bardziej aktywną strategię zorientowaną na wzrost. Będzie ona zawierać inwestycje we wszystkie działania skierowane na konsumentów - dodaje Borgholm.
W 2015 roku Ecco nadal będzie stawiało czoła trudnościom rynkowym na Ukrainie i w Rosji, oczekując na koniec bielącego roku podobnego wyniku sprzedaży, co w 2014 roku.
Tagi: